۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۲۳۳۹۸۹

همایش «پاسداران فرهنگ عاشورا» در بناب برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آیین تجلیل از علما و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت شهرستان بناب با عنوان «پاسداران فرهنگ عاشورا» برگزار شد.
حجت الاسلام مصطفي باقري بنابي، امام جمعه بناب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام مصطفی باقری بنابی، امام جمعه بناب امروز در مراسم تجلیل از تعدادی از علما و مداحان شهرستان بناب با عنوان «پاسداران فرهنگ عاشورا» اظهار داشت: وجود علمای ربانی و مداحان دلسوخته در این شهرستان را نعمتی بزرگ برای منطقه محسوب می‌شود.

 


وی با بیان این‌که نظیر چنین شخصیت‌هایی در سایر شهرستان‌ها کمتر وجود دارد و ادعا می‌کنم در سایر شهرها چنین افرادی کم داریم، خاطرنشان کرد: افتخار می‌کنم در شهری زندگی می‌کنم که عالمان ربانی و مداحان دلسوز و بی‌ریا در آن شهر زندگی می‌کنند و یکایک آنها مایه فخر و مباهات هستند.

 


امام جمعه بناب از توجه و اهتمام مسؤولان نسبت به برگزاری این مراسم که تاکنون به این موضوع کمتر پرداخت شده بود، تقدیر کرد و  وجود علمای حوزوی را تکیه‌گاه بزرگی برای جوانان منطقه دانست و گفت: هرچه قدر از این عالمان و مداحان تقدیر شود، باز کم است و جا دارد از اهتمام مسؤولان نسبت به این برنامه تقدیر و تشکر کنم.

 


حجت الاسلام‌ باقری بنابی با اشاره به فعالیت حوزه‌های علمیه خواهران و برادران بناب گفت: یکی از مسائلی که همواره مایه فخر و مباهات مردم این شهرستان بوده، وجود حوزه علمیه بناب است که همواره منشأ خیر و برکات فراوان بوده و است، حاصل فعالیت چنین مرکزی؛ علمای بزرگی است که هر یک موجب ترویج ارزش‌ها در مناطق مختلف کشور هستند.

 


همچنین علی‌اکبر صفی‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در سخنانی تجلیل از علما و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را جزو برنامه‌های این اداره دانست و اظهار داشت: هنر فقط سینما، تئاتر و خوشنویسی نیست. بلکه برگزاری برنامه‌های سوگواره‌ای در قالب نمایش نیز جزو هنر بوده و فرهنگ و ارشاد اسلامی آن را دنبال می‌کند.

 


وی از راه‌اندازی سینما در مجتمع‌های فرهنگی 10 شهرستان استان تا پایان سال‌جاری خبر داد و افزود: سالن مجتمع فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب به همراه سالن‌های 9 شهرستان دیگر استان همزمان به سینما تبدیل خواهند شد.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: آماده‌سازی ساختمان به عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و نصب تجهیزات نیز توسط معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت خواهد گرفت، با نصب تجهیزات دیجیتال همزمان با تهران فیلم‌ها در شهرستان‌ها نیز اکران خواهند شد.

 


همچنین حبیب صدقی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب در سخنانی با بیان این‌که هنرمندان بناب با برگزاری دومین سوگواره در قالب نمایشی تحت عنوان «آل اشک» برای ادای دین خود تلاش کرده‌اند، گفت: در کنار اجرای این نمایش از تعدادی از علما و مداحان شهر به عنوان پاسداران فرهنگ عاشورا تجلیل به عمل می‌آید./935/پ202/ب4

ارسال نظرات