۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۲۳۴۱۵۵
آیت‌‌الله سبحانی:

موقوفات در جهت ازدواج جوانان مصرف شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به اینکه اسلام دینی انسانی است، گفت: در مصرف وقف باید اولویت بندی شود، آنکه وقف خاص است را نمی توان تغییر داد ولی در موقوفات عام می توان اولویت بندی کرد که ازدواج یکی از اولویت ها به شمار می رود زیرا امروزه بسیاری از مفاسد به دلیل بالا رفتن سن ازدواج روی می دهند.
آيت الله سبحاني

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی صبح امروز در دیدار رییس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: قرآن کریم می‌ فرماید اگر کسی عمل صالحی را برای خدا انجام دهد، آن عمل احیا می شود و برخی هم گفته اند آن شخص احیا خواهد شد.

 

وی افزود: اگر کسی کار خیری انجام دهد خداوند اولا آن عمل را روزی زنده کرده و به نفع آن شخص تمام می کند و همچنین برای این اشخاص در روز آخرت جزای خیر در نظر می گیرد.

 

این مرجع تقلید با بیان اینکه این آیه در سوره مبارکه «نحل» باید برای مردم تبیین شود، گفت: وقف جزو نصوص قرآن است و اگر کسی وقفی انجام دهد که به نفع جامعه و دین باشد، دو بشارت برای آن شخص خواهد بود که ذکر آن رفت.

 

وی با بیان اینکه وقف مصداق بارز این آیه محسوب می شود، عنوان داشت: امام امیرالمومنین(ع) در طول دوران زندگی خود موقوفات فراوانی شامل درخت کاری، باغ و قنات داشته است.

 

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به اینکه اسلام دینی انسانی است، خاطرنشان کرد: در مصرف وقف باید اولویت بندی شود، آنکه وقف خاص است را نمی توان تغییر داد ولی در موقوفات عام می توان اولویت بندی کرد که ازدواج یکی از اولویت ها به شمار می رود زیرا امروزه بسیاری از مفاسد به دلیل بالا رفتن سن ازدواج روی می دهند.

 

این مرجع تقلید تلاش برای ازدواج جوانان را موجب احیای نسل امروز دانست و تصریح کرد: احیای جامعه این است که جوانان را از فساد حفظ کنیم.

 

وی با بیان اینکه برخی بیماران هیچ راه چاره ای جز کمک های دیگران ندارند، گفت: این افراد هم در اولویت هستند ضمن اینکه آموزش قرآن و حفظ آن هم در کنار تربیت مبلغ و اعزام آن به مناطق گوناگون در اولویت های بعدی قرار می گیرند./993/د101/ج

ارسال نظرات