۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۲۳۴۳۴۴
روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی تشریح کرد؛

شرایط اعزام به تبلیغ در ماه صفر

خبرگزاری رسا ـ اداره کل امور تبلیغی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم طی اطلاعیه ای شرایط اعزام به تبلیغ ماه صفر را اعلام کرد.
تبليغ و مبلغان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در این اطلاعیه آمده است :

 

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیکم یا اهل بیت النبوة ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی، رحلت جانسوز رسول اکرم، شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا علیهم السلام

 

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با توجه به رسالت فرهنگی وتبلیغی خود جهت تبلیغ دین اسلام و تبیین و گسترش معارف اسلامی وترویج معارف فرآن و اهل بیت (ع) به مناسبت دهه آخر صفرالمظفر با شرایط ذیل اقدام به اعزام مبلغ مینماید:

1ـ داشتن پرونده تبلیغی رتبه بندی شده

2ـ آمادگی وتعهد به اعزام ایام دهه آخر صفر از 93/9/21 (شب اربعین) تا آخر ماه صفر

3ـ ثبت نام در سامانه سمتا از 93/9/12 ساعت 9 صبح آغازخواهد شد.

 4ـ تقاضاهای دریافتی از سازمان تبلیغات اسلامی مرکز و سایر نهادها بر اساس نیاز و ظرفیت مناطق و مقدورات دفتر می باشد.

5ـ دریافت حکم اعزام صرفاً از یک نهاد و اخذ دو حکم غیر قانونی بوده و مشمول پیگرد خواهد بود.

6ـ اولویت اعزام با مبلغان بومی می باشد با توجه به اینکه بسیاری از درخواست‌های مندرج در سمتا بعنوان مبلغ بومی یا اسامی ارسالی است لذا در ثبت نام وانتخاب محل تبلیغ دقت کافی به عمل آید.

7ـ مبلغان دارای پرونده تبلیغیدر دفتر تبلیغات که به نحوی ازقم هجرت نموده‌اند در صورتی می توانند حکم اعزام این مناسبت را اخذ نمایند که به استانی غیر از استان محل خدمت واستقرار خود عزیمت نمایند.

8ـ رد یا تأیید پس از ثبت نام در سامانه به وسیله پیامک به مبلغ ابلاغ خواهد شد لذا بعد از دریافت پیامک جهت اخذ یا رویت حکم تبلیغی ازطریق سامانه سمتا می تواننداقدام نمایند؛ ضمنا مبلغان اعزامی به سازمان تبلیغات و سازمان زندانها نیاز به حکم کاغذی نخواهند داشت فقط بعد از صدور حکم در سمتا، به سازمان مربوطه مراجعه و محل تبلیغ خود را تعیین و هماهنگ نمایند.

9ـ تلبس به لباس مقدس روحانیت در ایام تبلیغی لازم و ضروری وازشرایط اصلی اعزام است.

 

تذکرات:

1ـ مبلغان گرامی دقت لازم را در تعیین محل تبلیغ داشته باشند چون انصراف و جابجایی مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.

2ـ پس از صدور حکم تبلیغی در سمتا عنوان حکم، محل تبلیغ، نهاد درخواست کننده ومشخصات خود و... را کنترل نموده و در پایان فقط از همان نهاد تأییدیه لازم را دریافت و ارائه نمائید.

3ـ جابجایی محل تبلیغ بدون هماهنگی با واحد اعزام دفتر تبلیغات پذیرفته نیست.

4ـ جایگزین نمودن فرد دیگر به هیچ عنوان مجاز نمی باشد.

5ـ صرفا ثبت نام در سامانه سمتا بدون دریافت حکم تبلیغی کان لم یکن می باشد.

6ـ بعد از اتمام ایام تبلیغ زمان درج گزارش عملکرد تبلیغی در سمتا از 93/10/3  تا 93/10/13 خواهد بود و هیچگونه عذری پس از این تاریخ پذیرفته نمی باشد؛ باتوجه به کمبود بودجه و اعتبار، دفتر با اولویت مناطق محروم که در سامانه مشخص گردیده بخشی از حق التبلیغ را متعهد و حمایت خواهد داشت.

7ـ کلیه امور زمینه سازی تبلیغی، هماهنگی و تعیین محل تبلیغ درون مناطق و... به عهده نهاد درخواست کننده خواهد بود.

8ـ قابل توجه مبلغان گرامی درصورت تکمیل بودن ظرفیت محل تبلیغ مورد درخواست سعی شود با مشورت واحدهای اعزام مناطق دیگر که دارای ظرفیت و نیاز بیشتری به حضور شما می‌باشند را جهت تبلیغ انتخاب نمایید.

9ـ تایید احکام اعزام درپایان ایام تبلیغ توسط نهاد درخواست کننده باید مطابق عنوان مندرج درحکم اعزام باشد.

10ـ مبلغان گرامی علاوه بر برگزاری مراسم نمازجماعت، دعا و زیارت و منبر(سخنرانی عمومی) دقت و اهتمام لازم را نسبت به موارد ذیل داشته باشند:

10/ 1ـ غنای محتوای تبلیغی و جهت دهی مردم به مسائل ومباحث اساسی دین و احیاء سنتها

10/2ـ تبیین احکام و معارف اسلامی با توجه به سیره پیامبرعظیم الشأن اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و معرفی پیامبر رحمت وائمه معصومین(ع)

10/3 ـ تبیین وتشریح علل قیام اباعبدالله الحسین علیه السلام، تبیین نقش امام سجادعلیه السلام وحضرت زینب سلام الله علیها درجاودانگی عاشورا و درس آموزی از درس های مکتب حماسی عاشورا

10/4 ـ توجه جدی به معارف قرآنی، تفسیر قرآن برای عموم مردم بویژه جوانان و نوجوانان

10/5 ـ جهت دهی وتقویت مراسم عزاداری خصوصا اربعین، روز رحلت پیامبراعظم و شهادت امام حسن مجتبی وامام رضا علیهم‌السلام و جلوگیری از ترویج خرافات

10/6 ـ توجه دادن وتبیین مباحث امربمعروف ونهی ازمنکر، سبک زندگی اسلامی، ازدیاد نسل، اقتصاد مقاومتی در منابر و جلسات

7/10 ـ تبیین نشانه های ظهور، حکومت مهدوی، وظایف انسان منتظر و روح امید و نشاط

8/10 ـتشکیل حلقه های معرفت با محوریت مباحث قرآنی، تبلیغ چهره به چهره و ارتباط با نسل نو

9/10 ـ تبیین ارزش‌ها، دستاوردهای انقلاب اسلامی، بصیرت افزایی، دفاع ازمبانی انقلاباسلامی خصوصا اصل مترقی ولایت فقیه، تبیین شعار سال با عنایت به آموزه‌های دینی و جهت‌دهی به سفره‌های اطعام و نذورات و رعایت اصول صرفه‌جویی و پرهیز ازاسراف و تبذیر، دعوت مردم به وحدت حول محور ولی فقیه و پرهیز از تفرقه و اختلاف. از طرح هرگونه مباحث تفرقه‌انگیزخودداری شود./992/د102/ف

ارسال نظرات