۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۲۳۴۴۷۳

همایش بین‌ المللی بانوان مروج فرهنگ رضوی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همایش بانوان مروج فرهنگ رضوی در عرصه بین‌المللی در سیزدهمین دوره جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) برگزار می‌شود.
فراخوان جشنواره

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، نشست هماهنگی برگزاری همایش بانوان مروج فرهنگ رضوی، با حضور سید جواد جعفری مدیر عامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، واعظی دبیر شورای بین الملل این جشنواره، حجازی مدیرکل امور بانوان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دیگر اعضای کارگروه امور بانوان و خانواده جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست حجازی به تشریح اهداف و برنامه‌های همایش بانوان مروج فرهنگ رضوی پرداخت و گفت: امسال ضمن شناسایی بانوان مروج فرهنگ رضوی در عرصه بین‌المللی که در حوزه فرهنگ و معارف رضوی آثار پژوهشی، علمی و ادبی و هنری خلق نموده اند، از آنها تقدیر خواهیم کرد.

 

وی افزود: تجلیل از بانوان مروج حوزه فرهنگ رضوی، انگیزه تولید بیش از پیش آثار با موضوع فرهنگ رضوی در داخل و خارج از کشور را فراهم می‌کند.

 

سید جواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، نیز در این نشست گفت: از آنجا که بانوان انقلابی ایران اسلامی در تمامی عرصه‌ها و صحنه‌های باشکوه فرهنگی حضور تأثیرگذار و اثربخش داشته اند بسیار طبیعی است همتی که برای برگزاری همایش بانوان مروج فرهنگ رضوی به عمل خواهند آورد از همان شکوه و اقتدار معنوی برخوردار خواهد شد.

 

وی افزود: در عرضه ملی و بین المللی بانوان بسیاری را سراغ داریم که برای ترویج فرهنگ رضوی همت گماشته اند و شناسایی و معرفی انان وظیفه ای است که بر عهده دست اندرکاران جشنوار امام رضا(ع) خواهد بود.

 

جعفری با بیان این‌که ابتکار عمل اداره کل امور بانوان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در تشکیل کارگروه بانوان و خانواده شورای بین الملل جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع)، جای بسی سپاسگزاری دارد، یادآور شد: طبیعی است که بانوان عضو این کارگروه که از دستگاه‌های مختلف فعال در عرصه بین‌الملل تشکیل شده است، بدلیل عشق و ارادتی که به ساحت مقدس حضرت علی بن موسی الرضا(ع) دارند با مشارکت فعال زمینه برگزاری همایش فاخری را فراهم خواهند ساخت.

 

وی در پایان از دکتر ابراهیمی ترکمان رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که بدلیل حمایت از بخش بین‌الملل جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) تشکر کرد و از حجازی مدیر کل امور بانوان و خانواده این سازمان، بدلیل اهتمام جدی در تولیت این کارگروه، قدردانی بعمل آورد.

 

در این نشست شیوه نامه نحوه برگزاری همایش بانوان مروج فرهنگ رضوی در عرصه بین المللی، به بحث و تبادل نظر گذاشته شد، در این شیوه‌نامه مواردی همچون اهداف، ارکان، اعضا، کارگروه‌های برنامه‌ریزی، اعضای ستاد اجرایی و تشکیل دبیرخانه دائمی همایش مورد بررسی دقیق قرار گرفته است.

 

گفتنی است؛ کارگروه امور بانوان و خانواده یکی ازکارگروه‌های 11گانه شورای امور بین‌المللی جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) است.

 

همایش بین‌المللی بانوان مروج  فرهنگ رضوی  در عرصه بین‌المللی  از سری برنامه های سیزدهمین دوره جشنواره امام رضا(ع) است که سال 94 برگزار می‌شود./934/پ202/ب6

ارسال نظرات