۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۲۳۴۵۶۱
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

هنر دیپلماسی، موقعیت، فرصت و واقعیت شناسی است

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب بر روند تمام مذاکرات هسته ای اشرافیت کامل دارند.
مهدي دواتگري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مهدی دواتگری، نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی امروز در جمع دانشجویان دانشگاه‌های مراغه با تشریح مسائل سیاسی داخلی و خارجی اظهار داشت: مسایل داخلی و خارجی، منافع ملی و خطوط قرمز در مذاکرات هسته ای، در شورای عالی امنیت ملی بررسی و مصوبات آن پس از تائید رهبری به دستگاه دیپلماسی منعکس می‌شود.

 


وی با بیان این‌که وزارت امور خارجه در قالب سیاست‌های ابلاغی شورای عالی امنیت ملی و منویات رهبر انقلاب حرکت می‌کند، خاطرنشان کرد: پیش از شروع دور جدید مذاکرات هسته ای، دو دیدگاه در این زمینه در جامعه مطرح بود که گروهی مذاکره با آمریکا را به معنای حل تمام مشکلات جامعه و گروهی نیز مذاکره را موجب از بین رفتن تمام ارزش های انقلاب می دانستند.

 


دواتگری با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب با هوشمندی هر چه تمام تر اجازه مذاکرات را صادر و کلیدواژه نرمش قهرمانانه را وارد عرصه دیپلماسی خارجی ایران کردند، گفت: همان‌طور که در هشت سال دفاع مقدس از تمامیت ارضی کشور دفاع کردیم اکنون نیز در نبرد دیپلماسی از استقلال ملی دفاع می کنیم.

 


وی علت عدم دستیابی به توافق در مذاکرات هسته ای را تداوم شکاف میان طرفین، فقدان انعطاف پذیری آمریکا، عدم اراده سیاسی اعضای گروه 5+1 و نقش مخرب همسایگان منطقه به ویژه عربستان اعلام کرد و با اشاره به تأکید رهبری مبنی بر این‌که با تمدید مذاکرات مخالف نیستیم، افزود: عده‌ای چنان مطرح می کنند که تمدید مذاکرات خیانت است.

 


نماینده مراغه و عجب‌شیر در مجلس با بیان این‌که همگان باید منویات رهبری را همواره مورد توجه قرار دهند، تصریح کرد: هم اکنون در سایه این مذاکرات، روند قطع صادرات نفت متوقف شده و با وجود اعمال 16 تحریم از سوی کنگره آمریکا، در بازار ارز ثبات ایجاد شده است.

 


وی با اشاره به این‌که هنر دیپلماسی ایران اسلامی، موقعیت، فرصت و واقعیت شناسی است، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی یک دیپلمات به تمام معنا بوده و بر روند تمام مذاکرات هسته ای اشرافیت کامل دارند و نباید نگران هیچ مسأله‌ای بود، چراکه شخص رهبری بر جرئیات کامل مذاکرات هسته‌ای نظارت دارند.

 


دواتگری در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن 16 آذر، روز دانشجو اظهار داشت: این روز یادآور دلاورمردی ها و رشادت سه شهید دانشجوی سال 32 و شهدای دانشجوی دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس است که در راه استقلال ملی، آزادی های مشروع و تمامیت ارضی کشور جان خود را از دست دادند.

 


دواتگری با تأکید بر این‌که دانشگاهیان و دانشجویان باید همواره به استقلال ملی، آزادی های مشروع، تمامیت ارضی و وحدت ملی احترام بگذارند، گفت: به برکت نظام اسلامی، خون شهیدان اسلام و انقلاب و بصیرت و آگاهی قشر دانشجو، جنبش دانشجویی همواره در مسیر ارزش های انقلابی و باورهای امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب گام برداشته است.

 


وی ادامه داد: نقش بارز دانشجو و دانشگاه در خودباوری جامعه و پیشرفت علمی کشور در زمینه های پزشکی، هسته ای صلح آمیز، تکنولوژی نانو، صنعت هوا فضا کاملا نمایان است، نقش دانشجویان در شرایط فعلی به ویژه در خصوص مذاکرات هسته ای با گروه 1+5، از اهمیت بیشتری برخوردار است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات