۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۲۳۴۶۱۸
امام جمعه هرند:

مردم طالبان حقیقی وقف هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه هرند گفت: باید مردم را با اهداف و عواید وقف آشنا و آثار و برکات حاصل از آن را برای مردم بازگو کنیم چرا که آنان طالبان وقف‌ هستند.
وقف

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان حجت الاسلام سید محمود افضل‌نژاد امام جمعه هرند گفت: باید مردم را با اهداف و عواید وقف آشنا و آثار و برکات حاصل از آن را برای مردم بازگو کنیم چرا که آنان طالبان وقف‌ هستند.



وی تصریح کرد: لازم است تا با برنامه‌ریزی و هماهنگی با دستگاه های مربوطه و ذیربط از جمله صدا و سیما، مجلات و روزنامه‌ها، سازمان اوقاف و دیگر ارگان‌های دخیل به برنامه‌ریزی و تدوین راهکارهای متناسب برای آگاه‌سازی مردم اقدام و گام‌های مناسب برداشته شود.



امام جمعه هرند با بیان این که وقف می‌تواند در تمام زمینه‌ها مؤثر واقع شود، ادامه داد: با توجه به هجمه‌های دشمنان و توطئه‌های آنان برای ضربه زدن به اقتصاد و پیکره نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، می‌توانیم با نشان دادن برکات وقف، جامعه اسلامی خود را در برابر هجمه‌های شوم دشمنان بیمه کنیم.



وی با اشاره به حضور مردم مومن و خداجو در مراسم مذهبی از جمله عزاداری‌های ایام محرم و نقش عظیم سخنرانان و واعظان در تنویر افکار عمومی افزود: خطبا و علما باید در گفتار خود، مردم را به این چشمه جوشان ابدی آشنا و برای ایجاد این سنت حسنه و ترویج فرهنگ آن تلاش کنند.



حجت الاسلام افضل‌نژاد به وقف‌هایی که در گذشته از سوی خیران به ثبت رسیده اشاره کرد و ادامه داد: در گذشته وقف‌هایی همچون ساخت مدارس موجب تربیت عالمانی بزرگ شده و موجبات خدمت‌رسانی در طول تاریخ به اسلام و کشورمان را فراهم آورده است.



وی بیان کرد: باید همچون گذشته نیازهای جامعه سنجیده شود و وقف‌هایی با نیت‌هایی همچون حل مسائل و مشکلات علمی، اقتصادی، درمانی و ازدواج جوانان را فراهم آوریم.



امام جمعه هرند عنوان کرد: وقتی کسی بار سفر خود را به سمت دیار باقی می‌بندد، در حالی که موقوفه‌ای از خود برجا گذاشته باشد، نه تنها از خود نام نیکی برجا گذارده و خود را جاودانه کرده است، بلکه برای خود باقیات‌الصالحاتی بنا کرده که پس از مرگش هم ثواب آن به او می‌رسد.



وی اضافه کرد: توصیه من به افرادی که از داشتن اولاد محروم هستند این است که وقف کنند تا ماندگار شوند./939/د102/ب4

ارسال نظرات