۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۲۳۴۸۹۳
عضو جامعه مدرسین:

کوچک‏ترین فساد مالی آبروی نظام را خدشه‏دار می‏کند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین فساد در زمینه‏های مالی و اقتصادی را بزرگ ترین خیانت به جامعه دانست و تأکید کرد: کوچک‏ترین فساد مالی آبروی نظام اسلامی را خدشه‏دار می‏کند بنابراین کم‏ترین فساد مالی بزرگ ترین خیانت است.
حجت‌الاسلام سيد احمد حسيني خراساني
حجت الاسلام و المسلمین سید احمد حسینی خراسانی، عضو جامعه مدرسین در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با توجه به فرمایش حضرت علی(ع) فساد مالی را بزرگترین خیانت در امور جاری جامعه دانست و گفت: امام علی(ع) می‏فرماید بزرگتری خیانت، خیانتی است که دست اندر کاران امور مالی، تجاری و اقتصادی نظام، در حق امت انجام می‏دهند و زشت‏ترین خیانت، خیانتی است که کارگزاران یک نظام نسبت به رهبران آن نظام مرتکب می‏شوند.
 
وی با اشاره به  پرونده های خیانت مالی در کشور افزود: جریان فسادهای بزرگ مالی از فضاحت‏های دردناکی است که اعتراض سران سه قوه را در مبارزه با این جریان به همراه داشته است و برای جلوگیری از آن تلاش می کنند و لازم است در این زمینه همه مسئولان هم‏افزایی داشته باشند.
 
عضو جامعه مدرسین با توجه به اهمیت مبارزه با مفاسد مالی و اقتصادی خاطر نشان کرد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه مبارزه با مفاسد مالی در سال های گذشته، مسؤولان مربوطه اقدامات عملی قابل توجهی در زمینه مبازره با فساد انجام نداده‏اند تا آثار و نتایج جلوگیری از فساد‎‏های مالی برای مردم مشهود باشد.
 
حجت‏الاسلام  و المسلمین‏ حسینی خراسانی با اشاره به مرقومه رهبر معظم انقلاب در همایش روز گذشته برای مبارزه با مفاسد مالی تصریح کرد: با توجه به پیام رهبر معظم انقلاب متوجه می‏شویم برای مبارزه با مفاسد تنها شعار و حرف مؤثر نیست بلکه باید برنامه‏هایی تنظیم شود تا عملا جلوی فساد مالی و اقتصادی گرفته شود.
 
وی گسترش کوچک ترین فساد مالی را ضربه‏ای به آبروی نظام ذکر کرد و ابراز داشت: گسترش فساد مالی باعث می‏شود آبروی اسلام و نظام خدشه دار و  دشمنان اسلام شاد شوند و این شادی دشمنان دل رهبری، مراجع تقلید، دلسوزان نظام و مردم را به درد می‏آورد و این اهمیت رسیدگی به این موضوع را می‏رساند.
 
عضو جامعه مدرسین عدم مبارزه با مفسدان مالی را خیانت به نظام و رهبری دانست و تاکید کرد: اگر در جامعه جریان‏های فساد مالی شکل بگیرد که این فساد با توجه به سخنان حضرت علی(ع) بزرگترین خیانت به امت است، باید کارگزاران نظام با مفسدان مبارزه کنند و اگر اقدامی در این زمینه صورت نگیرد، خیانت به امت و رهبر آن امت است و کارگزاران در خیانت مفسدان، شریک هستند.
 
وی  به عملکرد قوه قضاییه در زمینه مبارزه با مفاسد مالی اشاره کرد و اظهار داشت: قوه قضاییه در زمینه مبارزه با مفاسد مالی عملکرد قابل قبولی نداشته است و باید در این زمینه تلاش بیشتری کند و ملاحظات را کنار گذاشته و تا جایی که شرایط اجازه می‏دهد مفاسد را برای مردم مطرح کند و محکم در مقابل مفسدان مالی بایستد./1322/302ت/ج

 

ارسال نظرات