۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۲۳۵۰۸۱
استاد حوزه و دانشگاه:

سنگ‌اندازی دشمن در مسیر تعالی نظام اسلامی بیهوده است

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشکده علوم قرآنی مراغه گفت: در راه نیل به اهداف متعالی شیعه و نظام اسلامی ایران، سنگ اندازی های نااهلان و نامحرمان راه به جایی نخواهد برد.
شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمد سبحانی، رییس دانشکده علوم قرآنی مراغه امروز در جمع اعضای ستاد شاهد این مرکز آموزش عالی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران میراث علمای مجاهد، شهدای گرانقدر و ایثارگران جنگ تحمیلی است که امروز به دست ما رسیده تا مقدمات ظهور حضرت حجت(عج) را فراهم کنیم.

 


وی با تأکید بر این‌که باید قدرشناس مجاهدت و ایثارگری شهدای انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس بود، خاطرنشان کرد: استواری انقلاب اسلامی به برکت خون شهداست که برای همیشه تاریخ بیمه شده است، قدرشناسی از این ایثارگری عظیم تنها با بصیرت و تبعیت محض از ولایت فقیه محقق خواهد شد.

 


این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به عوامل مؤثر در تحکیم پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، گفت: انقلاب اسلامی چون قطاری در مسیر ولایت، در راه نیل به اهداف متعالی اسلام و نظام اسلامی در حرکت بوده و سنگ اندازی های نااهلان و نامحرمان راه به جایی نخواهد برد.

 


حجت الاسلام سبحانی با بیان این‌که هرچه داریم به برکت رهنمودهای داهیانه امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و جانفشانی شهدا و ایثارگران است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دشمنان جدایی‌افکنی میان مردم و ولایت است، البته آرمان اصلی دشمن فراموشی فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت در جوامع اسلامی و شیعی است.

 


رییس دانشکده علوم و معارف قرآنی شهرستان مراغه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت ستاد شاهد دانشکده علوم قرآنی، اظهار داشت: برگزاری منظم جلسات مشاوره، رفع مشکلات و موانع احتمالی، تقویت پایه درسی و تحصیلی، ارتقای سطح معنوی و روحی دانشجویان شاهد و ایثارگر جزو مهمترین برنامه های این ستاد است.

 


وی بر برگزاری مستمر جلسات این ستاد، برنامه ریزی درسی و مطالعات پژوهشی با محوریت تقویت دانشجویان شاهد و ایثارگر تأکید کرد و گفت: فعالیت ها و برنامه های گروه شاهد و ایثارگر در راستای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانشجویان بوده و زمینه‌ساز بصیرت افزایی و تقویت باورهای دینی و اعتقادی آنان است.

 


حجت الاسلام سبحانی در پایان با بیان این‌که تاکنون 700 دانشجو در این دانشکده فارغ‌التحصیل شده و 300 دانشجو در در حال تحصیل هستند، گفت: دانشکده علوم قرآنی مراغه در سال 1373 با پذیرش 10 دانشجو در رشته تربیت معلم قرآن فعالیت خود را آغاز و از سال 1381 از میان برادران و خواهران در رشته های تفسیر و علوم قرآن مجید به صورت متمرکز پذیرش می کند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات