۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۲۳۵۱۰۷
معاون فرهنگی سازمان اوقاف خبر داد؛

برگزاری مراسم اربعین حسینی در بیش از 2 هزار امامزاده کشور

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برنامه های این سازمان در اربعین حسینی گفت: مراسم عزای اربعین سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) امسال در بیش از 2 هزار امامزاده شاخص کشور برگزار می شود.
حجت الاسلام شرفخاني

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبری هفته وقف، حجت الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به تاکید اهل بیت(ع) در روایات مأثوره، مبنی بر اهمیت زیارت حضرت سید الشهدا(ع) در روز اربعین گفت: بر اساس روایات وارده، قرائت زیارت اربعین، یکی از علامات مؤمن بودن است.

 

 

وی با بیان این‌که با توجه به اهمیت این امر، امسال تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه مراسم عزای حسینی در روز اربعین در بقاع متبرکه و امامزادگان کشور به عنوان ذریه اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) اندیشیده شده است، افزود: امسال مراسم عزاداری روز اربعین حسینی در روز شنبه 22 آذرماه، در بیش از 2 هزار امامزاده شاخص کشور برگزار می‌شود.

 

 

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به اهمیت قرائت زیارت اربعین در این روز گفت: بدین منظور متن زیارت اربعین در 300 هزار نسخه از سوی سازمان اوقاف به چاپ رسیده است که در بقاع متبرکه و امامزادگان کشور میان عزاداران توزیع خواهد شد.

 

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: سخنرانی علما، خطبا و سخنرانان شاخص، مدیحه سرایی مداحان، قرائت زیارت اربعین و ... از جمله برنامه های پیش بینی شده در این مراسم است.

 

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: موقوفاتی در سراسر کشور با نیت عزاداری و تعزیه داری روز اربعین حسینی به ثبت رسیده است که نیات این موقوفات در این روز عمل خواهد شد./959/د102/ب4

ارسال نظرات