۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۲۳۵۲۱۰

همایش جهادگران بسیج سازندگی خراسان رضوی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین همایش تجلیل از جهادگران خراسان رضوی امروز در مشهد برگزار شد.
همایش جهادگران بسیج سازندگی خراسان رضوی برگزار شد

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش یک روزه «شکوه هجرت» با هدف از تجلیل جهادگران استان خراسان رضوی و با حضور معاون استاندار خراسان رضوی،فرمانده سپاه امام رضا(ع)،فرماندهان و مسؤولان نواحی و جهادگران استان، امروز در مجتمع شهر بهشت شاندیز مشهد برگزار شد.

 

در این همایش، مصیب عنابستانی، رییس بسیج سازندگی خراسان رضوی و دبیر همایش، گفت: اقشار بسیج بر اساس توانمندی های خود انتخاب و به مناطق اعزام می شوند.

 

وی با اشاره به تشکیل سازمان بسیج سازندگی، اظهار کرد: این سازمان در سال 1379 و با تدبیر رهبر معظم انقلاب تشکیل شد و مسؤولیت هدایت و کنترل اردوهای جهادی و مدیریت آن ها بر عهده سازمان بسیج مستضعفین است.

 

رییس بسیج سازندگی استان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: دغدغه های اساسی در این حرکت شناسایی عرصه ها و توان مندی های گروه های جهادی و نیز پشتیبانی آن ها در جهت مدیریت است.

 

عنابستانی با اشاره به این که ستاد برگزاری همایش از یک ماه گذشته ایجاد شده است، بیان کرد: شش کمیسیون عمرانی، فرهنگی، آموزش، بهداشت و سلامت، مرمت و بهسازی، کشاورزی و اقتصاد مقاومتی به منظور محتواسازی ایجاد شده است.

 

وی تصریح کرد: برابر مصوبه مجلس شورای اسلامی، استاندار در هر استان رییس ستاد پشتیبانی از اردوهای جهادی است و در شهرستان ها این مسؤولیت به عهده فرمانداران است.

 

رییس بسیج سازندگی خراسان رضوی یادآور شد: ستاد پشتیبانی از گروه های جهادی استان در شهریورماه تشکیل شده است که اگر مصوبات اجرایی شود مشکلی در اردوهای جهادی وجود ندارد.

 

مدیریتی کشور را به اوج می رساند که جهادی باشد

در ادامه، محمد حسن واحدی، معاون استاندار خراسان رضوی گفت: پس از جنگ تحمیلی بسیج به دستور حضرت امام (ره) تبدیل به یک دستگاه کد دار شد و زمانی که یک دستگاه کد می‌گیرد وارد یک فرآیند سیستماتیک می شود و از یک سری عوامل و عناصر پیروی می‌کند.

 

وی با اشاره به این که تأکید رهبر معظم انقلاب بر راهبرد مدیریتی است، افزود: در سه دهه اخیر، مدیران  ما در کشور در قسمت مهندسی مشکلی ندشته اند و عملکردها و کارایی مثبت بوده است، بلکه مشکل ما مدیریت است، مدیریتی کشور را به اوج می رساند که مدیریت جهادی باشد.

 

معاون استاندار مشهد ادامه داد: اگر ما بخواهیم فرمایشات رهبری را محقق کنیم، نیاز به قله ای به نام فرهنگ داریم که این فرهنگ بعد از مدیریت معضل دوم کشور محسوب می شود. برای رسیدن به فرهنگ باید دانش داشته باشیم که این دانش برای ما بینش و جهت دهی تخصصی و عمومی را به همراه دارد و تکرار می شود اما این تکرار باید مفید باشد و با دیدگاه مستمر انجام شود، این فرهنگ باید در نضج ما رسوخ کند.

واحدی اظهار کرد: خراسان رضوی دارای شش میلیون جمعیت (8%جمعیت کل کشور)، پنج هزار پروژه عمرانی، 52 درصد حمل و نقل و 70 درصد مراکز اقامت در خراسان رضوی به خصوص مشهد است./930/پ202/ب5

 

ارسال نظرات