۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۲۳۵۳۸۷
جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام کرد:

تدابیر پلیس جهت سهولت بازگشت زائران اربعین حسینی

خبرگزاری رسا ـ جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: برنامه ریزی‌های دقیق و نیز هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های امدادی جهت سهولت تردد و نیز تامین ایمنی بازگشت زائران به شهریشان اتخاذ شده است.
سردار موسي اميري، جانشين رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری، سردار موسی امیری،جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به ازدحام و استقبال زائران حسینی و نیز تشکیل قرارگاه ترافیکی اربعین در مرز مهران اظهارداشت: به منظور روانسازی ترافیکی در محورهای مواصلاتی مرزهای غرب و جنوب کشور، از توانمندی‌های نیروهای کمکی اعم از آموزش درجه داری، افسری و نیز از ظرفیت‌های استان‌های مجاور بهره می‌بریم.



وی افزود: بازگشت زائران اربعین حسینی در بازه زمانی کوتاه یکی از دغدغه‌های جدی پلیس به شمار می‌آید که برنامه ریزی‌های دقیق و نیز هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های امدادی و دخیل در امر ترافیک جهت سهولت تردد و نیز تامین ایمنی بازگشت آنها به شهریشان اتخاذ شده تا شهروندان در تنگاهای ترافیکی گرفتار نشوند.



سردار امیری خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم با هماهنگی دستگاه‌ها بتوانیم این ماموریت خطیر را با موفقیت به پایان رسانیم.



استقرار 6 اکیپ درمانی ناجا در مرز

سردار سید محمدرضا سید احمدیان معاون بهداشت، امداد و درمان ناجا نیز از استقرار شش اکیپ درمانی ناجا در مرزهای جنوب و غرب کشور و نیز ارائه خدماتی درمانی به زائران از سوی پزشکان متخصص این نیرو در کشور عراق خبرداد و گفت: به منظور ارائه خدمات بهداشتی - درمانی به زائران حسینی جمعاً شش اکیپ درمانی در مرزهای شلمچه، جزابه و مهران مستقر شدند.



وی افزود: همچنین 10 نفر از پزشکان ناجا که چهار تن از آنها پزشک فوق تخصص می‌باشند به صورت همکار با هلال احمر در کشور عراق مشغول خدمات دهی و کمک به زائران حسینی در عراق هستند.

محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های تردد در مراسم اربعین حسینی

سرهنگ اسفندیاری جانشین رییس پلیس راه کشور نیز بااعلام محدودیت و ممنوعیت‌های تردد در مراسم اربعین حسینی گفت: با توجه به حجم بالای زائران، تردد کلیه تریلرها و کامیونها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 7 الی 24 روزهای 18 تا 24 آذرماه در محورهای «اهواز- سوسنگرد- بستان آباد- چزابه» و «اهواز - خرمشهر- شلمچه» ممنوع است.



وی افزود: تردد موتورسیکلت‌ها از ساعت 12 روز چهارشنبه 19 آذر ماه تا ساعت 24 روز شنبه 22 آذر ماه در محورهای کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران - سمنان - مشهذ و بالعکس ممنوع است.



این مقام انتظامی با شاره به محدودیت‌های تردد در محور کرج - چالوس، گفت: تردد انواع وسائط نقلیه از ساعت 14 تا 24 روز شنبه 22 آذر ماه از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و با اعلام مأموران پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 17 الی 24 همان روز از 15 کیلومتری جنوب مرزن آباد به سمت کرج یک طرفه خواهد بود.



اسفندیاری ادامه داد: از سوی دیگر تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 16 الی 23 روز جمعه 21 آذر ماه از میدان امیر کبیر کرج تا دهانه شمالی تونل کندوان در استان البرز ممنوع است.



وی با اشاره به اینکه تردد کلیه تریلرها از محور هراز همچنان ممنوع است، بیان داشت: همچنین تردد کلیه کامیونها و کامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 6 الی 24 روزهای چهارشنبه تا شنبه (19 الی 22 آذر ماه) از محور هراز ممنوع است.



به گفته اسفندیاری، تردد کلیه تریلرها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 6 الی 24 روزهای جمعه تا شنبه (21 و 22 آذر ماه) از تهران به قائمشهر و بالعکس در محور دماوند ممنوع است.



جانشین رییس پلیس راه کشور در خاتمه گفت: شهروندان برای دریافت آخرین وضعیت راهها و محدودیت‌های تردد با شماره 88255555 تماس گرفته و یا به سایت Rahvar120 مراجعه کنند./840/د101/ب6

ارسال نظرات