۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۲۳۵۴۲۹
آیت‌الله علم‌الهدی:

عده‌ای ورشکسته سیاسی به دنبال احیای فتنه هستند

خبرگزاری رسا ـ امام‌جمعه مشهد گفت: متأسفانه برخی از بزرگان نیز در سخنان خود تعبیراتی به کار می‌برند که عوامل وابسته به غرب و جریان‌های سیاسی لائیک گمان می‌کنند که زمینه برای حضور آنان فراهم‌شده تا مردم را به تردید بیندازند؛ نتیجه آن، بستر قرار دادن دانشگاه و استفاده از دانشجوی مظلوم برای القاء تردید در دل مردم است.
آيت الله علم الهدي آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام‌جمعه مشهد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد مقدس به ورود کاروان اسرای کربلا در اربعین حسینی به این سرزمین اشاره کرد و گفت: خوش به سعادت کسانی که با پای پیاده مسیر ولایتمداری حسینی را طی کرده‌ آن تربت پاک و مقدس را زیارت می‌کنند.

وی ادامه داد: این راهپیمایی عظیم به‌طرف قبر سیدالشهدا (ع) در حقیقت راه افتادن به دنبال امام زمان (ع) است، راه‌پیمایی در بیابان‌های کربلا به‌واسطه این است که می‌دانیم ایشان در کربلا هستند و ما آمده‌ایم تا امام زمان را پیدا کنیم.

امام‌جمعه مشهد مقدس با تأکید بر این‌که براندازی و مقابله با استکبار لازمه تحقق فرج امام زمان (ع) است، اظهار داشت: تحقق فرج امام زمان (ع) جز با براندازی و مقابله با استکبار امکان‌پذیر نیست، ازاین‌رو مقام معظم رهبری در سخنانی فرمودند: «مقابله با استکبار، روح حسینی لازم دارد».

وی، روح حسینی را در تردید نداشتن در هدف دانست و بیان داشت: روحیه‌ای که امام حسین (ع)، اصحاب و اهل‌بیت ایشان داشتند، این بود که با همه فشارها، سنگینی‌ها و دشمنی‌هایی که در مسیر حرکت خود با آن مواجه بودند، در هدف تردید نکردند؛ خاصیت روح حسینی این است که نه در دشمن‌شناسی و نه در رهبر شناسی تردید وجود ندارد.

دشمن به دنبال ایجاد تردید در مردم است

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که جامعه ما تا زمانی موفق است که در دشمن‌شناسی و رهبر شناسی تردید نکند، خاطرنشان کرد: مسئله امروز ما در نظام و انقلاب همین دو شناخت است که اگر جامعه این دو را حفظ کرد، موفق خواهد بود.

وی افزود: تمام شیطنت‌هایی که استکبار و در کنار آن برخی جریان‌های سیاسی غیر ارزشی و لائیک به خرج می‌دهند برای این است که در مردم ما تردید ایجاد کنند، تردید نسبت به دشمن که سرسخت‌ترین آنان آمریکا است و تردید نسبت به رهبر و مقام ولایت؛ تمام حرف دشمن ایجاد همین تردید است که اگر مردم تردید داشته باشند، متزلزل خواهند شد.

برخی دانشگاه را بستر ایجاد تردید قرار داده‌اند

امام‌جمعه مشهد اضافه کرد: متأسفانه برخی از بزرگان نیز در سخنان خود تعبیراتی به کار می‌برند که عوامل وابسته به غرب و جریان‌های سیاسی لائیک گمان می‌کنند که زمینه برای حضور آنان فراهم‌شده تا مردم را به تردید بیندازند؛ نتیجه آن، بستر قرار دادن دانشگاه و استفاده از دانشجوی مظلوم برای القاء تردید در دل مردم است.

یک‌مشت سیاسی ورشکسته به دنبال احیای حیات سیاسی خود هستند

وی با اشاره به این‌که فتنه گران و همکاران آنان حیات سیاسی خود در کشور را ازدست‌داده‌اند، بیان داشت: یک‌مشت سیاسی ورشکسته که حیات سیاسی خود را ازدست‌داده‌اند به دنبال تبرئه فتنه برای احیای حیات سیاسی خود هستند تا با ایجاد تردید در دشمنی آمریکا و رهبری، به هدف خود برسند.

آیت‌الله علم‌الهدی بابیان این‌که تا چند نسل آینده این کشور و انقلاب، مردم بازهم «مرگ بر آمریکا» می‌گویند، ابراز داشت: آنان ازنظر مردم منافق‌ هستند، منافقان خائن و جانی هستند و فریاد «مرگ بر منافق» سر خواهند داد.

وی با تأکید  بر این‌که نفرت از فتنه گران سال 88 به‌اندازه نفرت از آمریکا و منافقان در وجود مردم نهادینه‌شده، خاطرنشان کرد: به همین خاطر مقام معظم رهبری فرمودند: «فتنه 88 خط قرمز ماست» زیرا نفرت مردم از این فتنه و فتنه‌گران در وجود انقلاب ما نهادینه و تثبیت‌شده است.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: آنان می‌خواهند با تبرئه کردن فتنه‌گران برای خود موقعیت سیاسی فراهم کنند اما جریان‌های لائیک و بی‌بندوبار آن‌قدر نیستند که بخواهند شما همکاران فتنه‌گر را در این مملکت به موقعیتی برسانند؛ ما اربعینی هستیم؛ این ملاک و مدال پرافتخار وابستگی به حسین (ع) در همه رفتارها، عملیات و اندیشه‌های اجتماعی، سیاسی ما باید خود را نشان دهد.

اهل‌بیت (ع) بازگشتند تا بگویند کربلا تمام نشده است

وی در خصوص حرکت اهل‌بیت امام حسین (ع) در بازگشت به کربلا در اربعین شهادت ایشان، اظهار کرد: درزمانی که دوست و دشمن می‌پنداشتند که کربلا به پایان رسیده و اسرا نیز به مدینه رفته و زندگی عادی خواهند داشت، اهل‌بیت (ع) به کربلا بازگشتند تا بگویند کربلا به پایان نرسیده و در ابتدای راه است.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: آیت‌الله بهجت فرمودند: «امام حسین(ع) آن‌قدر جهانی می‌شود که مردم حسین شناس می‌شوند، زمانی که امام زمان ظهور می‌کنند، می‌گویند من نیز از تبار کربلا هستم، من باقی‌مانده همان دسته‌ام و آمده‌ام تا دنیا را زیر رو کنم./9315/پ201/ج

ارسال نظرات