۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۲۳۵۴۷۰
استاد حوزه و دانشگاه:

بهره گیری از فرهنگ عاشورایی ضامن اقتدار نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت آمل با بیان این که بهره گیری از فرهنگ عاشورایی ضامن اقتدار نظام اسلامی است، گفت: باید پیرو واقعی امام حسین(ع) و نهضت عاشورایی باشیم که در همه عرصه ها می تواند نجات بخش ما باشد.
امام جمعه موقت آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام علی اصغری، استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در مراسم سوگواری اربعین حسینی که در آمل برگزار شد با بیان این که بندگان صالح مقام بسیار والایی در نزد خداوند منان دارند، گفت: اهتمام و تلاش ما باید در این راستا بوده که خود را در جمع صالحان قرار دهیم.

 

امام جمعه موقت آمل افزود: حضور در جمع صالحان خواسته اکثر پیامبران از خداوند منان بوده است که ما نیز باید از حضرت حق بخواهیم جزو این گروه گرانقدر و ارزنده قرار بگیریم.

 

حجت الاسلام اصغری با بیان این که انسان باید در راستای انجام اعمال صالح گام برداشته و به دنبال تقرب خداوند منان باشد، تصریح کرد: انسان هایی که اعمال فاسد و مخرب انجام می دهند نمی توانند به مراتب شایسته ای دست یابند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که خودشناسی امر مهمی است که باید از سوی همه ما صورت گیرد، ادامه داد: این امر ارزنده نقشی والا و مهم در زندگی انسان داشته و باید بدانیم برای چه به این سرای هستی آمدیم.

 

وی ادامه داد: انسان صالح قلب صاف و روشنی داشته که نباید خودپرستی، غضب و کینه را در وجود خودمان قرار دهیم.

 

امام جمعه موقت آمل با بیان این که معنویت نور بوده که باید نور و رحمت را در وجود خود نهادینه کنیم، گفت: انرژی مثبت از انسان صالح بیرون می آید که همه دوست دارند از چنین فردی استفاده کنند.

 

مدیرفرهنگ اسلامی دانشگاه آیت الله آملی با اشاره به این که انسان مومن به دنبال عمل صالح می رود، بیان داشت: دوری از اعمال ناصالح می تواند زندگی انسان را در مسیر سعادت و رستگاری قرار داده و او را به تعالی برساند.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: انسان باید مراقب کسب و کار خود باشد که فرد مؤمن به دنبال کسب صالح بوده و کاسبی خود را به امور حرام مخلوط نمی کند.

 

وی با بیان این که خانواده های ما باید بدانند لقمه حرام اثر معکوس در تربیت فرزندان دارد، گفت: خانواده ای که در مسیر حق نباشد اعضای آن نمی توانند به تعالی دست پیدا کنند.

 

حجت الاسلام اصغری با اشاره به این که انسان باید در مسیر دانایی گام برداشته و از جهالت دوری کند، بیان داشت: هرچه در مسیر دستیابی به علم و دانش حرکت کنیم باز هم فرصت برای افزوده شدن آن وجود دارد که باید در این مسیر از دریای علوم اهل بیت(ع) استفاده کنیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه  با تاکید بر این که قدرت مرجعیت از تقوا و علم است، افزود: وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد تحلیل گران دلیل پیروزی آن را قدرت مرجعیت دینی در تشیع، الگوگیری از قیام حسینی و بهره گیری از فرهنگ انتظار معرفی کردند.

 

امام جمعه موقت آمل با بیان این که بهره گیری از فرهنگ عاشورایی ضامن اقتدار نظام اسلامی است، ادامه داد: باید پیرو واقعی امام حسین(ع) و نهضت عاشورایی باشیم که در همه عرصه ها می تواند نجات بخش ما باشد./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات