۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۲۳۵۴۹۹

ایران اسلامی غرق در ماتم اربعین حسینی/ برگزاری آیین سوگواری با حضور مراجع تقلید

خبرگزاری رسا ـ همزمان با اربعین حسینی مراسم سوگواری و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با حضور گسترده و باشکوه اقشار مردمی در شهرهای مختلف کشورمان برگزار شد.
عزاداري اربعين حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با فرا رسیدن اربعین سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) شهرهای مختلف کشورمان شاهد حضور گسترده و پرشور سوگواران و عزاداران بود.

 

بر اساس گزارش خبرنگاران خبرگزاری رسا از سراسر کشور، ملت ولایی، انقلابی و عاشورایی کشورمان در شهرهای مختلف، از صبح امروز با حضور در اماکن مقدس، مساجد، تکایا و هیات های مذهبی به عزاداری و سوگواری پرداختند و جلوه های بی نظیری از عشق و دلدادگی به حضرت سیدالشهدا(ع) را به نمایش گذاشتند.

 

عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) همچنین زیارت اربعین را قرائت کردند و در عزای سید و سالار شهیدان و یاران باوفای ایشان بر سر و سینه زدند.

 

این گزارش حاکی است، صبح امروز هیأت های مذهبی دانشجویی از شهرهای مختلف خود را به تهران و حسینیه حضرت امام خمینی(ره) رسانده و در حضور رهبر معظم انقلاب به عزاداری پرداختند.



گزارش خبرگزاری رسا از قم نیز حاکی است، مراسم عزاداری و سوگواری اربعین حسینی با حضور علما و شخصیت های حوزوی در بیوت و دفاتر مراجع تقلید برگزار ‌شد.

 

در این برنامه ها سخنرانان به بیان اهمیت و عظمت راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی پرداختند و این اجتماع بی نظیر را خاری در چشمنان دشمنان اسلام و مکتب اهل بیت(ع) دانستند.

 

این مراسم ها در بیوت حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، حسین وحید خراسانی، لطف الله صافی گلپایگانی، سید موسی شبیری زنجانی، حسین نوری همدانی، جعفر سبحانی؛ عبدالله جوادی آملی، موسوی اردبیلی و همچنین سایر علما برگزار شد.

 

همچنین از آغازین ساعات امروز هیات های مذهبی و دستجات عزاداری با نظمی مثالزدنی به سمت حرم کریمه اهل بیت(ع) حرکت کردند و در این مکان مقدس به سوگواری و عزاداری پرداختند.

 

گزارش های ارسالی از کربلای معلی نیز حاکی است، میلیون های عاشق و دلداده حضرت سیدالشهدا(ع) با پای پیاده خود را به کربلا رسانده و در حرم مطهر امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) به عزاداری پرداختند. /924/پ202/ج

ارسال نظرات