۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۲۳۵۵۲۵
همزمان با اربعین حسینی؛

مجالس سوگواری در شهرهای مختلف خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با اربعین حسینی، مردم مؤمن استان خراسان شمالی در قالب هیأت های عزاداری، با دسته روی و نوحه خوانی در غم شهادت اباعبدالله الحسین(ع) به سوگواری پرداختند.
اربعين حسيني در خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، در چهلمین روز شهادت امام حسین(ع)، مراسم عزاداری و سوگواری در جای جای استان خراسان شمالی برگزار و ندای لبیک یا حسین(ع) در سرتاسر این استان طنین انداز شد.

 

دیشب و امروز ده ها هزار نفر از عزاداران حسینی در شهرها و روستاهای این استان در مساجد، حسینیه ها، امامزاده ها و بقاع متبرک گرد هم آمده و هم نوا با کاروان کربلا با حضرت امام زین العابدین(ع) و حضرت زینب (س) هم ناله شده و اشک ماتم ریختند.

 

مراسم نوحه خوانی و عزاداری در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی با مشارکت حدود 300 هیأت مذهبی با دسته روی و زنجیرزنی در خیابان های سطح شهر به سمت حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار شد و در این مکان مقدس اجتماع عظیم عزاداران و عاشقان حسینی با فریاد لبیک یا حسین(ع)، با آرمان های عاشورایی تجدید بیعت کردند.

 

عزاداران مرکز استان خراسان شمالی در تجمع بزرگ اربعین حسینی حرم حضرت سیدعباس(ع) که همزمان با اجتماع گسترده در کربلای معلی برگزار شد، با برگزاری آیین های سینه زنی و زنجیر زنی، نوحه خوانی و مرثیه سرایی، یاد و خاطره سرور و سالار شهیدان کربلا و 72 تن از یاران با وفای آن حضرت را گرامی داشتند.

 

افزون بر بجنورد امروز در دیگر شهرها و مناطق استان خراسان شمالی نیز مردم مؤمن در چهلمین روز شهادت امام حسین(ع) در سوگ و ماتم نشستند و عزاداران سیاه پوش در قالب هیئات و دستجات عزاداری، سینه ‌زنی و زنجیرزنی کردند.

 

حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی صبح امروز در حاشیه مراسم اربعین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، اظهار کرد: همزمان با اربعین حسینی بر اساس برنامه ریزی انجام شده از سوی نهادهای فرهنگی و مذهبی استان، اجتماع مردم عزادار در مساجد، حسینیه ها، امامزاده ها و بقاع متبرک سراسر استان برگزار شد.

 

وی با بیان این که اجتماع عزاداران در اماکن مقدس استان خراسان شمالی همانند اجتماع چندین میلیونی عزاداران در کربلای معلی با ندای لبیک یا حسین(ع) همراه بود، اضافه کرد: عاشقان اباعبدالله(ع) با سردادن این ندا با قیام عاشورا و آرمان های مکتب حسینی تجدید پیمان کردند.

 

حجت الاسلام روحانی نیا خاطرنشان کرد: امروز مراسم اربعین حسینی در بیش از هزار و 100 مسجد و حسینیه استان خراسان شمالی و مشارکت هزار و 160 هیأت مذهبی با محوریت ائمه جمعه، روحانیان مستقر و مبلغانی که از حوزه های علمیه قم و مشهد به نقاط مختلف شهرستان‌های استان اعزام شده بودند، برگزار شد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن دهه پایانی ماه صفر و ایام رحلت جانگذار پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، اظهار کرد: به منظور برگزاری هر چه بهتر برنامه های این دهه در استان، 560 روحانی مبلغ از حوزه های علمیه قم و مشهد و نیز مدارس علمیه بومی استان به مساجد شهری و روستایی شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی اعزام می شوند./9314/پ202/ب5

ارسال نظرات