۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۲۳۵۵۸۰
کارشناس مذهبی رادیو فرهنگ:

اربعین مانور عظمت شیعه است/ هیچ قدرتی توان حذف نام امام حسین را ندارد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی رادیو فرهنگ با بیان این‌که ربعین مانور عظمت شیعه است، گفت: هیچ قدرتی در جهان توان حذف نام و ذکر امام حسین(ع) را ندارد.
عليرضا رضا زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، علیرضا رضا زاده، کارشناس مذهبی  رادیو فرهنگ شنبه شب در مراسم عزداری اربعین حسینی در قتلگاه علی ابن باقر(ع) با اشاره به این که همه تلاش ها برای این بود که نام امام حسین را حذف کنند گفت: کدام قدرت در جهان است که بتواند اسم و ذکر اباعبدالله الحسین(ع) را از تاریخ حذف کند.

 

وی با اشاره به این که ما درتاریخ جهان همایش 23 میلیونی نداریم افزود: این نتیجه و اثر اربعین است که امروز 23 میلیون زائر از سراسر جهان در کربلا حضور دارند و برای امام حسین(ع) عزاداری می کنند و اشک می ریزند.

 

رضا زاده با اشاره به این که سه میلیون جمعیت حجاج در مراسم حج واجب بعد از بازگشت به کشورهای خود برخی از آنها با مشکلات بهداشتی درمانی روبرو هستند گفت: این معجزه اربعین است که 23 میلیون زائر در عراق همایش بزرگی را در جهان اسلام رقم می زنند و بدون کوچک‌ترین مشکلی به کشورهای خود برمی‌گردند.

 

وی افزود: کدام رییس جمهور و پادشاه کشوری در دنیا می تواند 23 میلیون نفر جمعیت را در یک محدوده کوچک و بدون کوچک‌ترین مشکلی سرویس‌دهی کند.

 

کارشناس مذهبی رادیو فرهنگ یاد آورشد: این اراده خداوند است که امسال زوار کربلا با وجود همه تهدیدات دشمن بیشتر از سال گذشته  به کربلا رفتند و مطمئن باشید سال به سال به تعداد زائرین اربعین حسینی افزوده خواهد شد.

 

وی یاد آورشد: امسال بسیاری از مراجع تقلید و در رأس آنها رهبر معظم انقلاب تأکید بر برگزاری پرشور اربعین حسینی داشتند و به مسؤولان نظام نیز سفارش کردند تا زمینه حضور مردم در اربعین حسینی را فراهم کنند.

 

رضا زاده در ادامه با بیان این که کربلا مانور عظمت شیعه است و کربلا  باید عالم گیر شود یاد آورشد: یک هفته بعد از انتخابات در عراق برای این که در عراق شیعه و سنی ائتلاف نداشته باشد، داعش حمله کرد اما حریف یا حسین و یا زهرای مردم عراق نشد و مردم عراق با پوشیدن کفن از حرمین دفاع کردند و در ادامه نیز با حماسه سردار سلیمانی و سید حسن نصرالله حرم حضرت زینب را که قصد داشتند با خاک یکسان کنند، نیروهای حزب الله لبنان و نیروی قدس سپاه اجازه ندادند.

 

کارشناس مذهبی رادیو فرهنگ،  اربعین را مانور عظمت شیعه دانست و با اشاره به این که این اراده خداوند دراین است که یاد امام حسین(ع) زنده بماند و هیچ قدرتی در جهان نتوانسته است یاد امام حسین را حذف کند گفت: خیلی تلاش کردند یاد و نام حسین در کربلا بماند اما موفق نشدند./1307/پ202/ب6

ارسال نظرات