۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۲۳۵۵۹۲
آیت الله خاتمی:

هیچ قدرتی توان مصاف با اجتماع ۲۰ میلیونی مردم مسلمان را ندارد

خبرگزاری رسا ـ‌ عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: اجتماع 20 میلیونی مسلمانان عاشق نشان می‌دهد هیچ قدرتی توان مصاف با این خیل عظیم مردم مسلمان را ندارد.
آيت الله خاتمي

 به گزارش خبرگزاری رسا از هرمزگان، آیت الله سید احمد خاتمی ظهر شنبه در اجتماع عزاداران حسینی در جزیره کیش بیان داشت: حضور جمعیت 20 میلیونی مشتاقان زیارت کربلای معلی نشان می‌دهد هیچ قدرتی در جهان هرگز یارای مصاف با مسلمانان را ندارد.

آیت الله خاتمی با اشاره به اجتماع 20 میلیونی مسلمانان عاشق که زائر کربلای معلی هستند، اظهار داشت: حضور این سیل عظیم، پر شور، مشتاقان و دلدادگان به جهان بشریت این پیام را  نوید می‌دهد که هیچ قدرتی یارای مصاف با این جمعیت عاشق و مسلمان را ندارد.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری افزود: از کشورمان بیش از یک میلیون و 300هزار نفر زائر حرم امام حسین (ع ) هستند که خروش فریاد "جانم فدایت یا حسین " تا کیلومترها از این جمعیت عظیم به گوش می‌رسد.

آیت الله خاتمی در ادامه سخنان خود بیان داشت: اختلاف تعداد رزمندگان در دو جبهه حق و باطل بود در یک سوی جبهه یاران امام حسین (ع)  با72 نفر قرار داشتند درحالی‌که در جبهه دشمنانش به روایتی بیش از30 هزار نفر  می‌جنگیدند.

وی از سران این چند هزار نفر به عنوان گروه اول مخالفان یاد کرد و افزود: یزید، ابن زیاد، عمر سعد و شمر سرکردگان دشمنان امام حسین (ع) بودند که هر یک در شرایط نابسامان خانوادگی و توسط پدر و مادرهایی که از بدترین فاسدان و جاهلان آن دوران بودند تربیت شده و رشد کرده بودند.

امام جمعه موقت تهران در بخشی دیگر از سخنانش افزود: گروه دیگری از مخالفان امام حسین (ع) که از سپاهیان لشکر یزید بودند خداوند را قبول داشتند اما بصیرت نداشتند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری به گروه‌های تکفیری از جمله داعش اشاره کرد و اظهار داشت: این گروه‌ها با تأثیر گذاری بر فکر افراد ناآگاه و شستشوی مغزی آنان دست به اعمال خلاف انسانی و رفتارهای جنایت‌کارانه می‌زنند.

آیت الله خاتمی با اشاره به حملات و ظلم‌های رژیم صهیونیستی به مردم غزه نیز گفت: گروه داعش که خود را مدعی دفاع از اسلام می‌داند در مقابل جنایات رژیم غاصب اسرائیل سکوت کرد و هیچ قدمی برنداشت./919/د102/ج

ارسال نظرات