۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۲۳۵۵۹۴

اعزام بیش از 300 مبلغ اصفهانی در دهه آخر صفر

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، گفت: در مجموع 300 مبلغ به 13 استان کشور در دهه آخر ماه صفر اعزام می شوند.
حجت الاسلام امير ارزاني رييس اداره فرهنگي-هنري دفتر تبليغات اسلامي

حجت الاسلام امیر ارزانی رییس اداره امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، درخصوص اعزام مبلغ در ایام ماه صفر و به ویژه دهه اربعین گفت: ما در مجموع 300 مبلغ به 13 استان کشور در دهه اخر ماه صفر اعزام داریم.

 

 

وی زمان اعزام ایام اربعین را از 21 آذر تا آخر ماه صفر اعلام و اضافه کرد: مبلغان افزون بر برگزاری نمازجماعت، دعا و زیارت و منبر(سخنرانی عمومی) بر مواردی مانند: غنای محتوای تبلیغی و جهت دهی مردم به مسائل و مباحث اساسی دین و احیای سنت‌ها، تبیین احکام و معارف اسلامی باتوجه به سیره پیامبر عظیم الشأن اسلام و اهل بیت عصمت وطهارت و معرفی پیامبر رحمت و ائمه معصومان توجه خواهند داشت.

 

 

حجت الاسلام ارزانی در ادامه با بیان این که از دیگر فعالیت های این مبلغان تبیین و تشریح علل قیام اباعبدالله الحسین(ع)، است ابراز داشت: تبیین نقش امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در جاودانگی عاشورا و درس آموزی از درس های مکتب حماسی عاشورا و توجه جدی به معارف قرآنی، از دیگر مواردی است که مبلغان به آن می پردازند.

 

 

وی گفت: تفسیر قرآن برای عموم مردم، به ویژه جوانان و نوجوانان، جهت دهی و تقویت مراسم عزاداری خصوصا اربعین، روز رحلت پیامبر اعظم و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) و جلوگیری از ترویج خرافات از دیگر برنامه های دفتر تبلیغات استان در اعزام مبلغان خواهد بود.

 

 

رییس اداره امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: مبلغان در موارد دیگری نظیر توجه دادن و تبیین مباحث امر به معروف و نهی از منکر، سبک زندگی اسلامی، ازدیاد نسل، اقتصاد مقاومتی در منابر و جلسات، تبیین نشانه های ظهور، حکومت مهدوی، وظایف انسان منتظر و روح امید و نشاط نیز فعالیت هایی را ارائه می دهند.

 

 

حجت الاسلام ارزانی تشکیل حلقه های معرفت با محوریت مباحث قرآنی، تبلیغ چهره به چهره و ارتباط با نسل نو و تبیین ارزش ها، دستاوردهای انقلاب اسلامی، را از دیگر فعالیت های مبلغان دانست و گفت: مبلغان به بصیرت افزایی، دفاع از مبانی انقلاب اسلامی، خصوصاً اصل مترقی ولایت فقیه، تبیین شعار سال با عنایت به آموزه های دینی و جهت دهی به سفره های اطعام و نذورات و رعایت اصول صرفه جویی و پرهیز از اسراف و تبذیر و دعوت مردم به وحدت حول محور ولی فقیه اهتمام خواهند داشت./939/ت302/ب4

ارسال نظرات