۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۲۳۵۵۹۷
کارشناس و مبلغ دینی:

خانه ای که در آن دعا نباشد دچار بلا می شود

خبرگزاری رسا ـ مبلغ دینی دعا نکردن و درخواست نکردن از خدا را مصیبت انسان دانست و با بیان این که فلسفه دعا کردن از باب گفت‌وگوی مخلوق با خالق است، گفت: خانه ای که در آن دعا نباشد دچار بلا می‌شود.
حجت الاسلام محمد حسين وطن خواه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام محمد حسین وطن خواه، کارشناس و مبلغ دینی شنبه شب در هیئت عزادران انصارالمهدی(عج) زیدی گفت: انسان هایی که در زندگی خود از خدا درخواستی ندارند و دعا نمی کنند بلا در زندگی آنها وارد می شود.

 

وی افزود: تمام گرفتاری های در زندگی انسان برای این است که در دعا از خدا درخواست نمی کنیم و با خدا حرف نمی زنیم، از این رو در خانه ای که با خدا حرف زده نمی شود  و مناجاتی نباشد بلا وارد این خانه می شود.

 

حجت الاسلام وطن خواه گفت: از امام باقر(ع) روایت است که شفای همه دردها دعا است و اگر می خواهید تمامی بلایا رفع شوند دعا کنید.

 

وی در ادامه با اشاره به موانع پیش روی دعا و عواملی که مانع استجابت دعا می شوند گفت: در صحیفه سجادیه امام سجاد 44 بیماری روحی را از موانع استجابت دعا اعلام کرده است ضمن این که روایت است این 44 بیماری روحی موانع استجابت دعا است.

 

وی حرص به مال مردم، نداشتن قناعت، نداشتن صبر و تحمل و بداخلاقی را از جمله موانع استجابت دعا ذکر کرد و گفت: یکی از مسائلی که در قیامت خیلی به آن توجه می شود اخلاق است و کفه تراوزی اخلاق انسان سنجیده می شود. 

 

این مبلغ دینی یاد آورشد: در روایت که انسان باید به اجابت دعا اعتقاد داشته باشد، بنابراین یکی دیگر از موانع استجابت دعا تأخیرانداختن در نماز های واجب است. 

 

حجت الاسلام وطن خواه همچنین از سوء نیت به عنوان یکی دیگر از موانع اجابت دعا نام برد و با بیان این که انسان باید به خدا حسن نیت داشته باشد گفت: یکی دیگر از موانع استجابت دعا، ناپاکی درون و نفاق درون انسان است، به این معنی که زبان و دلش یکی نیست.

 

وی از دعا، استغفار و شکر نعمت به عنوان سه چیز بدون ضرر و زیان برای انسان نام برد و افزود: انسان چنانچه دعا کند و مستجاب نشود و یا استغفار کند مورد قبول واقع نشود و شکر نعمت کند هیچگاه ضرر نمی‌کند. 

 

این مبلغ دینی در ادامه به چگونگی دعا کردن نیز اشاره کرد و گفت: دعا دارای یک شرایط ظاهری و یک شرایط باطنی است که اگر دعا با اخلاص باشد و به دیگران ضرر نرساند و منفعت عمومی در آن باشد اجابت می شود.

 

وی با اشاره به این که قبل از دعا و بعد از دعا حتما صلوات بفرستید، یادآور شد: اگر دعایی در لابلای دعاهایی که استجابت می شود انجام شود حتما پذیرفته می شود.

 

به گفته وی، در روایت است که انسان هنگام دعا با وضو و معطر باشد و هنگام دعا ده مرتبه یاالله و هفت مرتبه سبحان الله بگوید ضمن این که یکی از دعایی که قبول می شود صلوات بر محمد است.

 

حجت الاسلام وطن خواه در ادامه گفت: زبانی که یا رب می گوید و از خدا درخواست و حاجت دارد نباید بد ناسزا بگوید چرا که فحش و ناسزا  از موانع استجابت دعا است./1307/پ202/ب6

ارسال نظرات