۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۲۳۵۶۴۰
امام جمعه رفسنجان:

دشمن با ایجاد اختلاف در جامعه اسلامی به مقاصد خود می‌رسد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه رفسنجان گفت: وحدت بین مسلمانان یکی از راه های مقابله با دشمنان اسلام است و به طور کامل مشاهده می شود که دشمن این نقطه مقابله را شناسایی کرده و هر لحظه در تلاش است که اختلاف را بین مسلمانان بیش از بیش کند.
امام جمعه رفسنجان حجت الاسلام رمضاني پور

حجت الاسلام عباس رمضانی پور، امام جمعه رفسنجان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: با توجه به ضرورت های وحدت بین هر گروهی، وحدت بین مسلمانان بیش از گذشته لازم است و هرچه بیشتر باید در زمینه وحدت تلاش کرد.

 

وی در ادامه افزود: هر یک از گروه های مسلمان باید به مقدسات یکدیگر احترام بگذارند؛ چراکه هر نعمتی که خداوند به انسان عطا می کند در سایه وحدت است همچنین وحدت یکی از نعمت های بزرگ الهی است که هر ملتی نمی تواند آن را به دست بیاورد.

 

حجت الاسلام رمضانی پور عنوان کرد: وحدت بین مسلمانان یکی از راه های مقابله با دشمنان اسلام است و به طور کامل مشاهده می شود که دشمن این نقطه مقابله را شناسایی کرده و هر لحظه در تلاش است که اختلاف بین مسلمانان را بیش از پیش کند.

 

وی با بیان این که توجه به فرامین عالمان دین راه گشای مسائل است، اظهار داشت: افراط در هر زمینه ای سبب شقاوت انسان می شود؛ با نگاهی به تاریخ درمی یابیم که هر افراطی با این که خود را بیچاره کرده همچنین مزاحم اسلام شده است همچون جنگ هایی که خوارج برای امیرمومنان علی(ع) ایجاد کردند.

 

امام جمعه رفسنجان ابراز داشت: مسلمانان باید در جامعه با یکدیگر به وسیله گذشت و تحمل از هم حمایت کنند و هر لحظه با تقویت مشترکات، فاصله های بین خود را کاهش دهند و بین کسانی که از این اختلاف نان و آب می خورند مانند وهابیت پلید را بسوزانند.

 

وی توهین به مقدسات اهل سنت را بسیار ناشایست برشمرد و گفت: دشمن با به کارگیری شبکه های مختلف سعی دارد اختلاف را بین مسلمانان زیاد کند و یکی از مصادیق اختلاف توهین به مقدسات هر گروه است که برخی از گروه های ناآگاه یا مریض با این کار ناپسند دشمنان را به اهداف خود می رسانند.

 

حجت الاسلام رمضانی پور بیان کرد: برخی از شیعیان با کارهایی که انجام می دهند سبب ضعف اسلام و شیعه می شوند، مانند قمه زنی یا کارهای احساسی بی جا که دشمن از راه های مختلف این کارها را تقویت می کند و برخی هم این کارها را با حمایت های مالی بسیار ترویج می دهند تا اسلام را ضعیف کند.

 

وی در پایان با اشاره به راه های مقابله با توطئه دشمنان گفت: یکی از راه های مقابله با جریان های تکفیری خواه در شیعه و خواه در سنی، گوش فرا دادن به فرامین رهبر معظم انقلاب است؛ چراکه ایشان فتنه ها را تشخیص داده و پیش از هر کسی آن ها را خنثی می کند./9706/ت302/ب4

ارسال نظرات