۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۲۳۵۶۶۳
معاون فرهنگی اوقاف مازندران:

سبک زندگی غربی خانواده ها را ارزش های دینی دور می کند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اوقاف مازندران با بیان این که خانواده ها باید از الگو گرفتن سبک های غربی به شدت پرهیز کنند، بیان داشت: سبک زندگی غربی خانواده ها را ارزش های دینی دور می کند و سبک زندگی مادی سوق می دهد
معاون فرهنگي اوقاف مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام مسعود قربانی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در دیدار فعالان قرآنی مرکز استان به مسأله ترویج فرهنگ قرآنی به عنوان یک مسأله حائز اهمیت در جامعه دینی اشاره کرد و گفت: به منظور تقویت این فرهنگ اصیل دینی باید از موازی کاری ها در جامعه اسلامی به شدت پرهیز شود.

 

حجت الاسلام قربانی با تأکید براین که باید از همه ظرفیت های موجود به منظور ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه استفاده کنیم، افزود: ترویج مبانی قرآنی در جامعه یکی از مهم ترین راه های کاهش ناهنجاری های اجتماعی در جامعه است.

 

وی احیای فرهنگ قرآنی در جامعه را از برکات مهم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ دانست و افزود: بدون شک بهترین مردمان کسانی هستند که بهره کاملی از قرآن برده و به عنوان اهل تدبر در آیات الهی محسوب می شوند.

 

حجت الاسلام قربانی همچنین بر ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه تأکید کرد و افزود: خواندن قرآن و عمل به دستورات آن، جامعه بشری را به سعادت و کمال دنیوی و اخروی سوق می دهد.

 

وی فاصله گرفتن از مفاهیم تعالی بخش قرآن را زمینه ساز انحراف دانست و گفت: بهترین راه مصون سازی جامعه از هر نوع آسیبی، نهادینه کردن فرهنگ قرآنی است.

 

حجت الاسلام قربانی ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ ھﻤﻨﺸﯿﻨﯽ ﺑﺎ ﻗﺮآن و ﮔﻮش ﺟﺎن ﺳﭙﺮدن ﺑﻪ ﻧﻮای آن، ﻣﻌﺮﻓﺖ و ﺑﺼﯿﺮت اﻧﺴﺎن را ﺑﺎﻻ ﻣﯽ ﺑﺮد، ﮔﻔﺖ: اﻧﺲ و اﻟﻔﺖ ﺑﺎ ﮐﻼم اﻟﮫﯽ اﻧﺴﺎن را در ﻣﺴﯿﺮ ﺻﺤﯿﺢ زﻧﺪﮔﯽ رھﻤﻨﻤﻮن ﻣﯽ ﺳﺎزد و از ھﺮ ﮔﻮﻧﻪ اﻧﺤﺮاﻓﯽ دور ﻣﯽ دارد.

 

وی ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ اﻧﺲ ﺑﺎ ﻗﺮآن ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ ﻓﮫﻢ درﺳﺖ و درک ﺣﻘﺎﯾﻖ ﻋﺎﻟﻢ را ﺑﺮای اﻧﺴﺎن آﺳﺎن ﻣﯽ ﮐﻨﺪ، ﮔﻔﺖ: اﻧﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺑﺎ ھﺪاﯾﺖ ﻗﺮآن ﮔﺎم ﺑﺮﻣﯽ دارد، در ﺗﻔﮑﺮات و اﻧﺪﯾﺸﻪ ھﺎ و ھﻤﭽﻨﯿﻦ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﮔﯿﺮی ھﺎی ﺧﻮد دﭼﺎر اﺷﺘﺒﺎه و اﻧﺤﺮاف ﻧﻤﯽ ﺷﻮﻧﺪ.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران در بخش دیگری از سخنان با اشاره به مقوله سبک زندگی در جامعه، گفت: سبک های زندگی ائمه اطهار(ع) باید به عنوان الگویی مناسب در جامعه ترویج شود.

 

وی با بیان این که سیره زندگی پیامبر گرامی اسلام در بعد اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی الگویی مناسب برای جامعه اسلامی است، تصریح کرد: سبک های ارائه شده برای زندگی باید تأثیرگذار باشد.

 

حجت الاسلام قربانی با تأکید براین که در ارائه سبک زندگی باید از شعار زدگی به شدت پرهیز کنیم، خاطرنشان کرد: الگوی زندگی برگرفته از ارزش های اسلامی می تواند بهترین الگو برای جامعه دینی باشد. 

 

معاون فرهنگی اوقاف مازندران با بیان این که خانواده ها باید از الگو گرفتن سبک های غربی به شدت پرهیز کنند، بیان داشت: سبک زندگی غربی خانواده ها را ارزش های دینی دور می کند و سبک زندگی مادی سوق می دهد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات