۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۲۳۵۷۳۴

چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ افتتاح نمایشگاه دستاوردهای آموزشکده های فنی و حرفه ای در خوزستان، انجام تشریفات قانونی ورود زائران اربعین حسینی در کوتاه ترین زمان، برگزاری مرحله دوم مسابقه های مدرسه ای جشنواره قرآن در امیدیه و نواخته شدن زنگ پژوهش در مدارس استان از مهم ترین عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
چند خبر کوتاه از خوزستان

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، سید شکرخدا موسوی در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها، و دستاوردهای آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای استان خوزستان با اشاره به اربعین حسینی اظهارداشت: همایش بیش از 20 میلیون نفری زائران حسینی، تکفیری‌های ملحد را ذلیل و زبون کرد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به مبحث سدسازی در استان اضافه کرد:  ایران در رژیم گذشته جزو پنج کشور سدساز بوده و امروز جزو نخستین کشورهای سدساز هستیم که بسیاری از این سدها در خوزستان واقع شده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استاندار خوزستان باید حمایت ویژه‌ای از دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای و شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشد.

موسوی خاطر نشان کرد: دانشجویان و حرفه‌آموزان فنی و حرفه‌ای با فکر کاربردی خود در راستای توسعه کشور گام بردارند.

وی در پایان با اشاره به لزوم حمایت از پارک علم و فناوری گفت: حتی پارک علم و فناوری ما نیز حدود هفت سال دیرتر از سایر استان‌های کشور راه‌اندازی شده و با دوندگی‌های بسیار توانستیم برای آن ردیف بودجه‌ای قرار دهیم.

انجام تشریفات قانونی ورود زائران اربعین حسینی در کوتاه ترین زمان

ناصر حویزاوی، مدیر کل حج  و زیارت خوزستان، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عملیات بازگشت زائران به کشور به مراتب بهتر از اعزام آنان به شهرهای مقدس عراق بوده و در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شده و از سوی دستگاه‌های اجرایی مرتبط در حال اجراست.

وی اضافه کرد: تعداد زواری که تاکنون از مرزهای چزابه و شلمچه وارد کشور شده به 280 هزار نفر رسیده و پیش‌بینی می‌شود عملیات بازگشت زائران اربعین حسینی تا روز چهارشنبه 26 آذر ماه جاری ادامه داشته باشد.

مدیرکل سازمان حج و زیارت خوزستان خاطرنشان کرد: تشریفات قانونی ورود زائر اربعین حسینی در کوتاه‌ ترین زمان ممکن (کمتر از پنج ثانیه) انجام می‌شود و در این زمینه هیچ مشکلی پیش‌روی زائران قرار ندارد.

حویزاوی گفت: امسال حجم تردد زوار اربعین حسینی نسبت به سال‌های گذشته به بیش از دو برابر افزایش یافته بود و این نشان از هماهنگی و تلاش مسئولان کشورمان برای سفر زائران به عتبات عالیات دارد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد برنامه‌ها برای بازگشت زوار طبق هماهنگی‌های صورت گرفته پیش‌ر برود و در این راستا مشکلی برای تردد این عزیزان از مرزهای کشور پیش نیاید.

برگزاری مرحله دوم مسابقه های مدرسه ای جشنواره قرآن در امیدیه    

پوران دارم، معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت زینب(س) امیدیه ،‌ از برگزاری مرحله دوم مسابقات جشنواره قرآن کریم این مدرسه علمیه در روز چهارشنبه، 26 آذر خبر داد.

وی با اشاره به برگزاری مرحله اول این مسابقات گفت: مرحله اول مدرسه‌ای مسابقات سراسری جشنواره قرآن کریم در رشته‌های قرائت(به روش ترتیل بدون صوت و لحن)، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم‌(نسیم)، تفسیر‌(تبیان) و حفظ موضوعی آیات و روایات همراه با ترجمه‌(اشراق) 15 آبان برگزار شد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه حضرت زینب(س) افزود:‌ آزمون ترجمه و مفاهیم قرآن کریم‌(نسیم) ویژه پایه‌های دوم، آزمون تفسیر‌(تبیان) برای طلاب پایه سه و آزمون حفظ موضوعی آیات و روایات همراه با ترجمه‌(اشراق) برای طلاب پایه چهارم است.

وی یادآورشد، مسابقات سراسری جشنواره قرآن کریم از سوی معاونت فرهنگی ـ تربیتی مرکز مدیریت مدارس علمیه کشور با هدف تداوم انس طلاب با قرآن و بهره‌گیری آنها از فرامین بلند قرآن کریم در سراسر مدارس علمیه کشور برگزار می‌شود.

نواخته شدن زنگ پژوهش در مدارس خوزستان

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، روز گذشته زنگ پژوهش در مدارس استان خوزستان نواخته شد.

همزمان با آغاز هفته پژوهش، زنگ پژوهش همچنین به صورت نمادین همزمان با سراسر کشور در مدارس آبادان نواخته شد.

 25 آذرماه در تقویم کشور به نام پژوهش نامگذاری شده و از 23 تا 28 آذر آیین‌های گرامیداشت هفته پژوهش همزمان با سراسر کشور در خوزستان و آبادان برگزار می‌شود./9452/پ203/ب2

ارسال نظرات