۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۲۳۵۸۷۸

چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ تقدیر آیت الله موسوی جزایری از رسیدگی به مناطق محروم، ورود بیش از 200 هزار زائر از مرز شلمچه، برگزاری دوره تربیت مربی نقد وهابیت در اهواز و حضور ناشران دینی در نمایشگاه کتاب خوزستان از مهم ترین عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
خبر کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به روند رسیدگی به مناطق محروم گفت: چند سال پیش جمعی از طلاب مبلغ، پس از حضور در منطقه اندیکا و مشاهده وضعیت اسف بار مردم، گزارشی را به دفتر رهبر معظم انقلاب فرستادند که معظم له پس از مطالعه و اعزام یک تیم کارشناسی، دستور راه اندازی پروژه های فرهنگی و زیرساختی مناطق محروم را دادند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تأکید بر این که این طرح عظیم برکات بسیاری را برای مناطق محروم کشور به ارمغان آورده است، اظهارداشت: رونق اقتصادی و عمرانی به ویژه بهبود وضعیت فرهنگی این گونه مناطق از برکات طرح بزرگ «برکت» است.

سید جعفر حجازی، رییس بنیاد برکت استان خوزستان نیز با بیان این که 70 درصد اعتبارات این 818 طرح از سوی بنیاد برکت و 30 درصد اعتبارات از استانداری خوزستان تأمین شده، ابرازداشت: حجم اعتباری که برای این طرح ها هزینه شده بالغ بر دو هزار و چهارصد میلیارد ریال بودند.

وی با اشاره به پروژه های جدید بنیاد برکت خوزستان، گفت: 30 مدرسه، 9 طرح اقتصادی در استان با رشد 49 درصدی در حال ساخت هستند که ان شاءالله با یاری خداوند متعال به بهره برداری خواهد رسید.

حجت الاسلام سید اکبر موسوی، امام جمعه اندیکا نیز با بیان این که خوشبختانه زیرساخت های خوبی در شهرستان اندیکا از نظر فرهنگی و اقتصادی صورت گرفته است، بیان داشت: خوشبختانه با اجرای موفق طرح بزرگ «برکت یار» زیرساخت های فرهنگی و اقتصادی مناسبی در منطقه شکل گرفت؛ به طوری که اکنون بیش از 75 مسجد و چندین خانه و اتاق عالم در اندیکا وجود دارد.

ورود بیش از 200هزار زائر از عراق به مرز شلمچه

ولی الله حیاتی، فرماندار خرمشهر از ورود 200 هزار زائر از عراق به مرز شلمچه خبر داد و گفت: عملیات انتقال زوار به شهرهای خود به خوبی در حال انجام است.

وی اظهارداشت: لحظه به لحظه به آمار افرادی که مرز بین المللی شلمچه را برای ورود به خاک کشور انتخاب می کنند افزوده می شود و این مسأله به سبب تمهیدات مناسبی بوده که از حدود یک ماه قبل در این منطقه اندیشیده شده بود.

حیاتی افزود: تا صبح امروز 200 هزار زائر از کشور عراق از طریق مرز شلمچه وارد خاک کشور شده اند به گونه ای که تشریفات ورودی به خاک ایران 30 ثانیه برای هر زائر طول می کشد زیرا با هماهنگی های صورت گرفته با کشور عراق تعداد گیت های ورودی در مرز افزایش یافته است.

حیاتی برای سهولت در امر جابجایی زوار، تعداد یک هزاز دستگاه اتوبوس در پایانه مرزی شلمچه مستقر شده اند و زائران از همان نقطه به شهر محل سکونت خود اعزام می شوند، همچنین تعداد اتوبوس از ناوگان اتوبوسرانی شهرهای آبادان و خرمشهر نیز به صورت رایگان زائران را به شهرهای محل سکونت خود منتقل می کنند.

وی افزود: همچنین در حال حاضر قطار مسافربری مسیر خرمشهر به تهران نیز آماده جابجایی زوار بدون دریافت بلیط و فقط با پرداخت مبلغ 30 هزار تومان هزینه هر شخص است.

برگزاری دوره  تربیت مربی نقد وهابیت در اهواز

حجت‌الاسلام سیدمجتبی آل سیدغفور، رییس اداره خدمات آموزشی مرکز آموزش‌های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی، از برگزاری دوره تربیت مربی نقد وهابیت خبر داد و گفت: این کلاس‌ها در روزهای پنج‌شنبه و جمعه هر هفته در اهواز برگزار می شود و حجج اسلام والمسلمین علیزاده‌موسوی، موگهی، زارع، فرمانیان و سید هادی صالحی موضوعاتی همچون روش تحقیق و پژوهش، کامپیوتر و فضای مجازی، اهل حدیث، مذاهب کلامی و فقهی، تصوف و نقد منابع رجالی را برای طلاب تبیین خواهند کرد.

وی هدف از برگزاری این دوره را ارتقای سطح علمی و پژوهشی طلاب در راستای تبلیغ معارف دینی و مواجهه و پاسخ‌گویی به شبهه ها وهابیان دانست.

رییس اداره خدمات آموزشی مرکز آموزش‌های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: این دوره تا پایان سال تحصیلی 94-93 ادامه دارد و هر هفته یکی از اساتید مرکز آموزش‌های کاربردی به اهواز اعزام خواهند شد.

حضور ناشران دینی در نمایشگاه کتاب خوزستان

همایون قنواتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با اشاره به آغاز به کار نهمین نمایشگاه کتاب خوزستان، اظهارداشت: راه اندازی این نمایشگاه رویدادی بسیار بزرگ در حوزه فرهنگ و کتابخوانی و همچنین تشویق مردم به سوی مطالعه و کتاب خوانی است که انتظار می رود با استقبال چشم گیر مردم مواجه شود.

وی با بیان این که بیش از 450 ناشر کشوری و استانی در نهمین نمایشگاه کتاب خوزستان شرکت می کنند، بیان داشت: در این نمایشگاه بالغ بر 11 هزار عنوان کتاب با موضوعات کودک و نوجوان، علمی ادبیاتی، دین، هنر و سایر عرصه ها ارائه می گردد.

قنواتی، با اشاره به برنامه های جانبی نهمین نمایشگاه کتاب خوزستان، خاطرنشان ساخت: کارگاه نمایشنامه نویسی، رونمایی از کتب نویسندگان خوزستانی، تقدیر از کتاب های برتر، جلسه نقد کتاب و پخش نمایش فیلم هایی که بر اساس رمان نوشته شده اند، بخشی از برنامه های جانبی این نمایشگاه هستند.

وی با بیان این که تدابیر ویژه ای برای نهمین نمایشگاه کتاب خوزستان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: خوشبختانه با اقداماتی که تا کنون صورت گرفته، موفق به گسترده تر کردن فضای نمایشگاه و ارتقاء سطح کیفی تولیدات ارایه شده به این نمایشگاه شدیم؛ از این رو منتظر سبکی نو در نهمین نمایشگاه کتاب باشید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با بیان این که سقف تخفیف محصولات تا 30 هزار تومان است، گفت: این میزان تخفیف به صورت یکپارچه ثابت بوده اما اگر ناشران تمایل به ارایه تخفیف بیشتری دارند، می توانند این مبلغ را تا حد 40 درصد نیز افزایش دهند.

قنواتی در پایان با بیان این که هیچ گونه محدودیت زمانی برای ارایه کتاب به این نمایشگاه نیست، تصریح کرد: برای تقسیم غرفه های این نمایشگاه اولویت با آن دسته از ناشرانی است که در سال بیش از 120 عنوان کتاب را به چاپ رسانده باشند و آن ناشرانی که موفق نشده اند می توانند به صورت مشترک اقدام به دریافت غرفه کنند./9452/پ203/ب2

ارسال نظرات