۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۲۳۶۰۳۷
معاون صدای رسانه ملی:

هنر نقش بسزایی در جاودانگی یک تفکر دارد

خبرگزاری رسا ـ معاون صدای رسانه ملی گفت: رمز جاودانگی یک تفکر استفاده از ابزار هنر است، حماسه عاشورا بزرگترین، ماندگارترین و زیباترین هنری است که تا به حال در جهان خلق شده و علت این ماندگاری این است که حضرت زینب (س) و امام سجاد(ع) با کار رسانه‌ای که انجام دادند این فرهنگ را ماندگار کردند.
محمد حسين صوفي، معاون صدا و سيما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدحسین صوفی معاون صدای رسانه ملی در ادامه ششسمین همایش وقف و رسانه که با حضور جمعی از اصحاب رسانه و خانواده‌های شهدا پیش از ظهر امروز در تالار وحدت برگزار شد با بیان این‌که در دین اسلام همواره ابعاد و اقداماتی برای توجه به هم‌نوعان وجود دارد، بیان کرد: جامعه اسلامی همواره بر عدالت تأکید دارد، صدقه، وقف،‌ انفاق و امثال اینها از جمله سنت‌های حسنه‌ای است که می‌تواند زمینه‌ساز عدالت اجتماعی در جامعه باشد.

 

 
وی گفت: رمز جاودانگی یک تفکر استفاده از ابزار هنر است، حماسه عاشورا بزرگترین، ماندگارترین و زیباترین هنری است که تا به حال در جهان خلق شده و علت این ماندگاری این است که حضرت زینب (س) و امام سجاد(ع) با کار رسانه‌ای که انجام دادند این فرهنگ را ماندگار کردند.
 
 
معاون صدای رسانه ملی تأکید کرد: بهترین تفکری که اکنون رسانه‌ها می‌توانند ترویج دهند تفکر وقف است، در یک زمانی نیاز بود مسجد و مدرسه ساخته شود و اکنون تغییراتی ایجاد شده و نیازمند تأسیس مراکز علمی و دانشگاهی هستیم.
 
 
وی ادامه داد: وقف و رسانه هر دو باید برای یکدیگر مفید باشند، از جمله کارهایی که وقف می‌تواند برای رسانه انجام دهد معرفی وقف و دعوت از واقفان، برگزاری سمینار و گفت‌وگو است.
 
 
صوفی در پایان گفت: کاری که سازمان اوقاف و امور خیریه می‌تواند برای رسانه‌ها انجام دهد این است که برای تولید برنامه‌هایی در رادیو، تلویزیون و رسانه‌ها به این سازمان کمک کند.
 
 
در ادامه این مراسم از کتاب "فرهنگ وقف" از سوی حجج الاسلام محمدی،‌ شرفخانی و علیرضا دبیر و حسن ربیعی رونمایی شد، همچنین رونمایی از پوستر "وقف، چشمه همیشه جاری" از دیگر برنامه‌های این همایش بود.
 
 
در این مراسم از بازیگران سریال "پرده‌نشین"از جمله ویشکا آسایش، مهران رجبی، هومن برق‌نورد، آتیلا پسیانی و تهیه‌کننده این سریال تقدیر شد.
 
 
از خانواده‌های شهدا و جمعی از خبرنگاران فارس، ایکنا، تسنیم، همشهری و مدیران شبکه های 1،2،3 مدیران قرآنی سازمانها و مدیران مسؤول رسانه‌ها در حوزه وقف تقدیرشد ./9665/د102/ب4
ارسال نظرات