۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۲۳۶۰۸۱

چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری دومین سالگرد خاکسپاری شهدای گمنام در دانشگاه صنعت نفت، برگزاری سلسه جلسات آموزش قرآن در آبادان، تقدیر از 100 فعال عرصه نماز در شوش و اعلام برنامه های هفته پژوهش دانشگاه پیام نور ایذه از مهم ترین عناوین چند خبر کوتاه خوزستان هستند.
چند خبر کوتاه از خوزستان

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، دومین سالگرد خاکسپاری شهدای گمنام دانشگاه صنعت نفت چهارشنبه، 26 آذر ماه با حضور مسؤولان کشوری و استانی در دانشکده نفت اهواز برگزار می شود.

دومین سالگرد خاکسپاری شهدای گمنام دانشگاه صنعت نفت از ساعت 20 چهارشنبه، 26 آذر ماه در دانشکده نفت اهواز برگزار می شود.

سخنران ویژه این برنامه سردار سید مسعود جزایری معاون و سخنگوی ستادکل نیروهای مسلح است.

همچنین در این مراسم حاج مصطفی مروانی از مداحان جوان استان خوزستان به مرثیه سرایی و نوحه خوانی می‌پردازد.

برگزاری سلسه جلسات آموزش قرآن در آبادان

عادل معلاوی، مسؤول کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد ‌آبادان بیان کرد: سلسله جلسات آموزشی قرآن کریم در مسجد امام محمدباقر(ع) این شهرستان در حال برگزاری است.

وی با اشاره به برگزاری هفتگی این جلسات پنج‌شنبه‌ها پس از اقامه نماز مغرب و عشا‌، گفت: رشته‌های قرائت ترتیل و تحقیق و ابتهال در این جلسات آموزش داده می‌شوند.

معلاوی تعداد شرکت‌کنندگان در این جلسات را بیش از 60 نفر دانست و افزود: سلسله جلسه های قرائت قرآن کریم از اول آذر در شهرستان آبادان آغاز شده است.

یادآور می‌شود، عادل معلاوی تدریس این سلسله جلسات آموزش قرآن کریم را بر‌عهده‌ دارد.

تقدیر از 100 فعال عرصه نماز در شوش

مصطفی فتاحی،مسؤول امور فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شوش بیان داشت: این همایش با حضور فعالان فرهنگی، رؤسای ادارات و امام جماعت مساجد و ادارات شهرستان شوش برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به این‎که سخنران این همایش حجت‌الاسلام سید محمد امامیان، امام جمعه شهرستان شوش خواهد بود،‌ گفت: این همایش ساعت 9 در سالن نیایش این شهرستان برگزار خواهد شد.

فتاحی افزود: در راستای گسترش فرهنگ نماز در ادارات و مساجد از 100 فعال عرصه نماز با اهدای جوایز تقدیر می‌شود.

یادآور می‌شود، بیست و سومین اجلاس سراسری نماز به میزبانی کلانشهر اهواز 10 و 11 دی برگزار می‌شود.

اعلام برنامه های هفته پژوهش دانشگاه پیام نور ایذه

هژیر کیانی، مسؤول فرهنگی دانشگاه پیام نور ایذه با اشاره به برنامه‌های صورت گرفته از ابتدای هفته پژوهش اظهارداشت: برنامه‌های این هفته در دانشگاه پیام نور با برگزاری یادواره شهدای دانشجو شهرستان در سالن اجتماعات برگزار شد.

وی با بیان این که از روز دوم این هفته، نمایشگاه صنایع دستی و غذاهای محلی شهرستان در این دانشگاه دایر شده است، افزود: توجه و پرداختن به امور فرهنگی، مذهبی و قومیتی از اهداف مهم نهادهای علمی است.

مسؤول فرهنگی دانشگاه پیام نور ایذه با اشاره به برنامه‌های روز پایانی این هفته خاطر نشان کرد: اجرای برنامه در زمینه‌های علمی، پژوهشی، بازاریابی، محیط ‌زیست، ادبی و اجتماعی عمده برنامه‌های این هفته بوده است.

کیانی، آموزش نرم‌افزارهای کاربردی دانشجویی، کلاس‌های دوره پژوهش‌یاری، برگزاری مسابقات ورزشی، برگزاری مسابقه نماز و کتاب‌خوانی را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.

وی به برگزاری مسابقه علمی با موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: در همین راستا مسابقه علمی و مسابقه وبلاگ ‌نویسی برای عموم علاقمندان، به‌ صورت شهرستانی برگزار شد.

این مسؤول در پایان با بیان این که هدف از اجرای این برنامه‌ها ترویج کارهای مذهبی، فرهنگی و ملی در دانشگاه است، گفت: از دانشجویان فعال و برگزیده در این هفته تقدیر به‌ عمل خواهد آمد./9452/پ203/ب2

ارسال نظرات