۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۲۳۶۱۶۱
به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه؛

نشست هم اندیشی اساتید حوزه های علمیه و دانشگاه های استان بوشهر برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول روابط عمومی حوزه علمیه استان بوشهر از برگزاری نشست هم اندیشی اساتید حوزه های علمیه و دانشگاه های استان بوشهر خبر داد.
وحدت حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، سید حسین موسوی، مسؤول روابط عمومی حوزه علمیه استان بوشهر در جمع خبرنگاران از برگزاری نشست هم اندیشی اساتید حوزه های علمیه و دانشگاه های استان بوشهر خبر داد و گفت: همزمان با فرا رسیدن روز وحدت حوزه و دانشگاه این نشست برگزار می شود.

 

موسوی وحدت اسلامی را یکی از اندیشه های بنیادین اسلام دانست که هویت تاریخی مسلمانان به آن گره خورده است.

 

وی افزود: عالمان و اندیشمندان بی شماری همواره طلایه دار این اندیشه ناب اسلامی بوده اند، چنان که در قرن حاضر امام راحل پرچمدار وحدت اسلامی و پیشگام این عرضه به شمار می آید.

 

موسوی بیان داشت: وحدت در مکتب امام خمینی(ره) که پایه های نهضت اسلامی بر مبنای آن شکل گرفت، نه به عنوان یک راهبرد موقت و یا حرکت مصلحتی و مقطعی، بلکه به عنوان عامل حیات بخش و استمرار پیروزی اجتماع به شمار می آید.

 

مسؤول روابط عمومی حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه وحدت در اندیشه مصلح قرن را می توان در دو بخش درون گفتمانی و برون گفتمانی پیگیری کرد، ابراز داشت: یکی از لایه های وحدت در درون گفتمان وحدت حوزه و دانشگاه است و حضرت امام نیز حوزه و دانشگاه را عامل اساسی  ایجاد حرکت در جامعه دانسته و معتقدند  "اگر این قشر را می توانستند از هم جدا کنند برای همیشه سایه استبداد  و استعمار بر این کشور حاکم بود ." ایشان با تأکید بر اتحاد همه اقشار می فرمایند: «امروز دانشگاه و حوزه از هر محلی بیشتر به اتحاد و یگانگی احتیاج دارند».

 

موسوی افزود: در اندیشه امام(ره)، استقلال کشور در گرو حوزه و دانشگاه است چنان که می فرمایند: «استقلال کشور ما منوط به استقلال همین دانشگاه ها  و فیضیه هاست» .

 

وی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در همین باره اشاره کرد، و گفت: معظم له به عنوان سکاندار کشتی انقلاب و ادامه دهنده راه امام نیز بر وحدت این دو قشر تاکید و می فرمایند: «وحدت حوزه و دانشگاه  یعنی وحدت در  هدف و هدف این است که همه به سمت ایجاد یک جامعه پیشرفته، مستقل، جامعه امام، جامعه پیشاهنگ، جامعه الگو حرکت نمایند».

 

مسؤول روابط عمومی حوزه علمیه استان بوشهر زمان برگزاری این نشست را روز چهارشنبه 26 آذر ماه عنوان کرد و گفت: این مراسم در محل دانشکده انسانی دانشگاه آزاد اسلامی در بوشهر برگزار خواهد شد.

 

وی همچنین تجلیل از اساتید پژوهشگر برتر استان در حوزه و دانشگاه های استان را از دیگر برنامه های این نشست دانست و بیان داشت: به جهت فرا رسیدن هفته پژوهش از چند تن از اساتید حوزه های علمیه و دانشگاه های استان که در عرصه پژوهش فعالیت، و موفقیت هایی کسب کرده اند تجلیل می شود./833/پ202/ب6

ارسال نظرات