۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۲۳۶۱۶۶
استاد حوزه علمیه قم:

تزکیه و تهذیب نفس زمینه ساز تقرب به خداوند منان است

خبرگزاری رسا ـ مدیرگروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی، افزود: انسانی که می خواهد به خداوند متعال برسد باید تزکیه و تهذیب نفس داشته که این امور ارزشمند می تواند او را به مقامی والا و گرانقدر برساند.
حجت الاسلام يزدان پناه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید یدالله یزدان پناه، مدیرگروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی، روز گذشته در مراسم عزاداری دهه آخر صفر که در آمل برگزار می شود با بیان این که یکی از راه های ارزنده ارتباط با خداوند منان دعا است، گفت: حضرت حق به ما نزدیک بوده که باید بهره برداری شایسته ای از آن داشته باشیم.


وی با اشاره به این که حضرت حق در همه جا حضور دارد و ما باید او را حاضر و ناظر بر اعمال خود بدانیم، بیان داشت: راهی جز حضور در محضر خداوند متعال نداریم که باید در این عرصه کوشا باشیم.


استاد حوزه علمیه قم با بیان این که انسان باید با اعمال و رفتار خود در مسیر محبت خداوند منان گام بردارد، افزود: عده ای از انسان ها چنان ارزشمند در این عرصه حرکت می کنند که مقرب حضرت حق می شوند.


حجت الاسلام یزدان پناه با تاکید بر این که انسان باید مراقب اعمال خود باشد که عمل نیکو و شایسته می تواند تعالی بخش انسان در مسیر زندگی باشد، تصریح کرد: اعمال زشت انسان سبب می شود تا خود را از خداوند منان دور کنیم که باید از روی آوردن به این گونه اعمال خودداری کنیم.


مدیرگروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی، ادامه داد: انسانی که می خواهد به خداوند متعال برسد باید تزکیه و تهذیب نفس داشته که این امور ارزشمند می تواند او را به مقامی والا و گرانقدر برساند.


وی با اشاره به این که حرکت در امور معنوی باید در برنامه های زندگی ما وجود داشته باشد، گفت: خداوند منان آگاه بر همه اعمال ما بوده و هیچ بنده ای از حضرت حق جدا نیست.


استاد حوزه علمیه قم، افزود: ما انسان ها که می دانیم خداوند منان بر همه چیز ما آگاه و ناظر است نباید خطا و گناه کرده و همواره تلاش کنیم از مسیری ارزنده در زندگی خود استفاده کنیم.


حجت الاسلام یزدان پناه با بیان این که پروردگار متعال به ما روزی داده است که نباید کفران نعمت کنیم، گفت: اگر می خواهیم گناه کرده و از ولایت حضرت حق خارج شویم باید جایی برویم که خداوند منان ما را نبیند که تحقق چنین امری امکان ندارد و حضرت حق در همه احوال حاضر و ناظر است.


مدیرگروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی، افزود: ما که می دانیم خداوند منان به ما نزدیک است باید حیا داشته و این امر مهم را در وجود خود نهادینه کنیم که حضرت حق از دل ما آگاه بوده و نیت های خلاف ما را می داند./1314/پ202/ب6

ارسال نظرات