۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۲۳۶۱۷۹

بانویی که مردم را از طریق رسانه‏های اجتماعی کربلایی می‌کند

خبرگزاری رسا ـ شاید با نامش آشنا باشید و او را از طریق شبکه‌های اجتماعی بشناسید، اما این بانوی تُرکیه‌ای تاکنون زائران فراوانی را به عتبات عالیات آورده و معتقد است که مردم نباید خدا را فراموش کنند و باید این پیوند حقیقی برقرار شود.
ديدار بلگين يالچين با حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری، بلگین یالچین نام بانویی است که فعالیتش را بر روی آوردن زائر به عمره و عتبات عالیات متمرکز کرده است؛ می‌گوید 30 سال است که در این امر فعالیت می‌کند.

جالب است بدانید که این خانم اهل ترکیه، کاروان زیارتی ندارد و افرادی که تمایل به زیارت عتبات عالیات و یا عمره را دارند از طریق کاروان نمی‌آورد، بلکه فعالیتش را در شبکه‌های اجتماعی گسترش داده و می‌گوید از طریق فیسبوک فراخوان می‌دهد.

یالچین 54 ساله روز گذشته به دیدار حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی مسؤول نمایندگی مقام معظم رهبری در عراق آمد، هرچند به زبان فارسی تسلط کامل نداشت، اما کوتاه کوتاه حرف هایش را می‌شد به خوبی فهمید.

او می‌گوید 111 نفر را از ترکیه با خود به کربلا آورده است تا زیارت اربعین امام حسین (ع) را در این شهر مقدس درک کنند؛ البته هر سال زائران فراوانی را به عتبات عالیات، عمره و مشهد مقدس می‌برد که تعداد آنها به عدد 2 هزار نفر در سال می‌رسد.

یالچین امسال می‌خواهد 250 نفر را در ایام نیمه شعبان برای زیارت امام علی بن موسی الرضا (ع) به مشهد مقدس ببرد، عاشورای گذشته نیز 150 نفر را به مشهد برده است.

بیشتر افرادی که کاروان خانم یالچین را برای زیارت مضجع شریف امام حسین (ع) همراهی می‌کنند، شیعه و مقلد رهبر معظم انقلاب هستند و برخی نیز از برادران اهل سنت که عشق بسیاری به اباعبدالله الحسین (ع) دارند.

یالچین می‌گوید اعضای کاروانی که به کربلا آورده است، همه مقلد حضرت آیت الله خامنه ای هستند و از اینکه ولی فقیه ما رهبر معظم انقلاب است، بسیار خوشحال هستیم.

این بانوی ترک تبار افزون بر فعالیت‌های زیارتی که انجام می‌دهد، مبلغ فرهیخته و توانایی نیز برای دین مبین اسلام به ویژه مذهب تشیع است؛ فعالیت‌های تبلیغی اش را در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی دنبال می‌کند.

هرچند از فعالیت‌های کم شیعیان در آمریکا زیاد راضی نیست و آن را بسیار ضعیف می‌شمارد، اما تمام سعی خود را در این زمینه به کار بسته و تاکنون نیز موفق شده است افرادی را به دین اسلام و مذهب حقه تشیع متمایل کند.

خانم یالچین البته فعالیت‌های مذهبی شیعیان در دانمارک، هلند، اتریش، سوئیس و آلمان را بسیار مناسب ارزیابی می‌کند، اما می‌گوید چون مسلمانان مجبورند در آمریکا از تغذیه ناسالم استفاده کنند، نسبت به تبلیغ دین اهمیتی نمی‌دهند.

شاید با نامش آشنا باشید و او را از طریق شبکه‌های اجتماعی بشناسید، اما این بانوی ترکیه ای تاکنون زائران فراوانی را به عتبات عالیات آورده و معتقد است که مردم نباید خدا را فراموش کنند و از یاد ببرند و باید این پیوند حقیقی برقرار شود./840/د101/ب6

ارسال نظرات