۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۲۳۶۱۹۱
مسؤول نهاد رهبری در آذربایجان‌شرقی:

وحدت حوزه و دانشگاه تنها در حد شعار باقی مانده است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: باید همکاری دانشگاه و حوزه در راستای رسیدن به افق تمدن نوین اسلامی قرار گیرد.
حجت‏الاسلام خديوي، مسؤول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی خدیوی، مسؤول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی امروز در جشنواره تجلیل از برترین های پژوهشی اساتید بسیجی و پژوهشگران سپاه عاشورا و جهاد دانشگاهی استان بر توجه به جایگاه حوزه و دانشگاه در عرصه پژوهشی تأکید کرد.

 


وی با تأکید بر این‌که دانشگاه و حوزه در یک مسیر و هماهنگ با یکدیگر حرکت می کنند، خاطرنشان کرد: اصلی ترین خلأ وحدت حوزه و دانشگاه در بخش علوم اسلامی است؛ در حقیقت باید به اسلامی کردن دانشگاه ها توجه جدی کنیم؛ به طوری که تمامی جناح ها و اساتید در خصوص علوم اسلامی بحث و گفت‌وگو کنند.

 


این استاد حوزه و دانشگاه تبریز با اشاره به تأکید رهبری مبنی بر اسلامی کردن دانشگاه‌ها ادامه داد: باید اذعان داشت که هنوز دانشگاه‌هایمان اسلامی نیستند، لازم است فضا برای نقد باز شود، ضمن این‌که باید همکاری دانشگاه و حوزه در راستای رسیدن به افق تمدن نوین اسلامی قرار گیرد.

 


حجت الاسلام خدیوی رسالت حوزه و دانشگاه در صدور تمدن نوین اسلامی به کشورهای منطقه که در مرحله بیداری اسلامی قرار دارند را بسیار خطیر و حساس دانست و تصریح کرد: تغییر نگرش دو طرفه و حرکت هماهنگ در یک مسیر، لازمه تحقق شعار وحدت دانشگاه و حوزه است.

 


مسؤول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که تغییر نگرش ایجاد شده است و دانشگاه و حوزه در یک مسیر و هماهنگ با یکدیگر حرکت می کنند، گفت: متأسفانه طی سالیان گذشته وحدت حوزه و دانشگاه تنها در حد شعار باقی مانده است و اقدامات جدی و عملی در این راستا صورت نگرفته است.

 


وی با اشاره به نقش مهم حوزه و دانشگاه در اداره کشور، گفت: در طول تاریخ دانشگاه و حوزه مورد هجوم دشمنان قرار گرفته اند که امام راحل با راه‌اندازی موج بیداری در فضای دانشگاه ها زمینه را برای پیروزی انقلاب اسلامی فراهم کردند، البته حوزه و دانشگاه در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز نقش آفرینی کرده اند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات