۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۲۳۶۲۰۶
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان خبر داد؛

ثبت 13 وقف جدید در کاشان / همایش یاوران وقف در کاشان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان کاشان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 13 ثبت جدید در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان به ثبت رسیده است.
حجت الاسلام محسن ضيائي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محسن ضیائی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان ظهر امروز در آستانه هفته وقف در نشست خبری با خبرنگاران با تبریک این هفته گفت: ارزش این تعداد وقف به ثبت رسیده از ابتدای سال جاری تا کنون در شهرستان کاشان بیش از 30 میلیارد ریال است.

 

وی افزود: 11 وقف از 13 وقف ثبت شده برای مصارف احداث مسجد و مجتمع فرهنگی مذهبی، روضه خوانی امام حسین(ع)، مصارف حسینیه، مراسم سنتی مذهبی جمعه نشلجی ها در مشهداردهال کاشان، تکیه برای روضه خوانی امام حسین(ع)، هزینه مؤسسه نهاد قرآن و عترت، احداث انبار برای هیئت مذهبی و توسعه امامزاده سلیمان ابن موسی‹‹ شاه یلان›› بوده است.

 

وی افزود: دو وقف از سیزده وقف امسال قرار است همزمان با هفته گرامیداشت وقف در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان به ثبت برسد.

 

حجت الاسلام ضیایی در ادامه میزان معوقات پرداخت اجاره بهای مستأجرین وقف در شهرستان کاشان اعم از معوقات افراد حقیقی و حقوقی را بالغ بر 5 میلیارد ریال اعلام کرد و یاد آورشد: از این مبلغ 3 میلیارد و 400 میلیون ریال معوقات نهادهای دولتی شهرستان کاشان در سال های 91 و 92 است.

 

همایش یاوران وقف مهم‌ترین برنامه هفته وقف در شهرستان کاشان است

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان در ادامه با اشاره به برنامه های تدارک دیده شده این هفته در شهرستان کاشان از برگزاری همایش یاوران وقف به عنوان یکی از مهم ترین برنامه های هفته وقف در شهرستان کاشان نام برد و افزود: در این همایش از خیرین وقف، واقفین، خادمین وقف، هیئت امناء، متولیان، مستأجرین خوش حساب وقف، سرمایه گذاران در وقف، خیرین بقعه ساز و اصحاب رسانه تقدیر و تجلیل خواهد شد.

 

وی از صدور حکم برای یاوران وقف در صنوف مختلف پزشکی، دانشگاه، مشاورین و وکلا خبرداد و گفت: با صدور حکم برای صنوف پزشکان با اختصاص درمانگاه موقوفه ای برای بیماران نیازمند، اساتید دانشگاه برای تحقیق و پژوهش های موقوفات و همچنین وکلا در مورد مباحث موقوفات، اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان را کمک و یاری خواهند کرد.

 

حجت الاسلام ضیائی، دیدار مدیرکل و و رؤسای ادارات اوقاف شهرستان های استان با آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان، محفل انس با قرآن با حضور نفر اول مسابقات بین المللی قرآن در سال 93 و اجرای طرح مهر تندرستی با اهدای حواله به بیماران نیازمند جهت درمان در بیمارستان موقوفه نقوی کاشان را از جمله برنامه های وقف در شهرستان کاشان اعلام کرد.

 

وی همچنین، نشست های صنفی با اصناف پزشکی، وکلا و مشاورین حقوقی شهرستان و اساتید دانشگاه، دیدار با نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، دیدار با معاون استاندار و فرماندارکاشان، شهردار و اعضای شورای اسلامی، اجرای برنامه های فرهنگی اعم از برگزاری نمایشگاه در مصلای بقیه الله الاعظم کاشان، اجرای طرح خیمه های معر فت در زیارت پنجه شاه و علی بن باقر(ع) در مشهداردهال، برگزاری زیارت حضرت رسول(ص) از راه دور، تجمع هیئات مذهبی با عنوان لبیک یا رسول الله در مشهد اردهال و برنامه واقف باشیم را از دیگر برنامه های هفته گرامیداشت وقف در شهرستان کاشان اعلام کرد. 

 

گفتنی است، هفته گرامیداشت وقف از 29 آذر تا 5 دی ماه امسال همزمان با سراسر کشور در شهرستان کاشان برگزار می شود./1307/پ202/ب6

ارسال نظرات