۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۲۳۶۲۵۱
فرمانده بسیج دانشجویی خوزستان خبر داد؛

برگزاری مرحله استانی مسابقه های دانشجویی قرآن و عترت در اهواز

خبرگزاری رسا ـ رییس بسیج دانشجویی خوزستان از برگزاری مسابقه های دانشجویی قرآن و عترت خبر داد و گفت: این مسابقه ها فردا در اهواز برگزار می شود.
مسابقات قرآن و عترت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، بهمن شهریاری، رییس بسیج دانشجویی خوزستان، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات بسیج دانشجویی اظهارداشت: دوازدهمین دوره مسابقه های دانشجویی قرآن و عترت فردا در مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی اهواز برگزار می شود.

وی افزود: 189 نفر از برادران و خواهران دانشجوی خوزستانی در دوازدهمین مرحله این مسابقه ها شرکت خواهند کرد.

شهریاری با بیان سخنی از امام راحل مبنی بر اینکه دانشگاه مبدأ تحولات است و دولت‌ها و حکومت‌ها مبانی تغییرات خود را روی دانشگاه‌ها انجام می‌دادند، گفت: اولویت بسیج دانشجویی تربیت دانشجویانی هم‌‌طراز با آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده است.

رییس بسیج دانشجویی خوزستان با بیان این که امروزه در دانشگاه باید نگاه‌های حضرت امام راحل و رهنمود های رهبر معظم انقلاب عمق‌ بخشیده و تفسیر شوند،‌ اظهارداشت: کانون قرآن و عترت یکی از شاخصه‌های اصلی سازمان بسیج دانشجویی بوده که این کانون بر حسب ضرورت در حال ترویج بیشتر نگاه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب است.

رییس سازمان بسیج دانشجویی خوزستان با بیان سخنی از شهید بهشتی مبنی بر این که دانشجو مؤذن جامعه بوده و اگر بخوابد جامعه از فریضه نماز باز خواهد ماند، گفت: بر این اساس و با توجه به فرموده رهبر معظم انقلاب باید بصیرت به وجود آید؛ زیرا  بصیرت قطب‌نمای حرکت به جلوی هر دانشجو بوده است.

وی در ادامه با بیان این که جشنواره قرآن و عترت 27 آذر در جهاد دانشگاهی خوزستان برگزار خواهد شد، گفت: تاکنون حضور 189 دانشجو محرز شده که افزون بر آن 17 مقاله تاکنون به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که رشته‌های این جشنواره قرائت، حفظ، دکلمه، سخنوری، تواشیح، مقاله و دعاخوانی که هستند.

رییس سازمان بسیج دانشجویی ابرازداشت: آزمون این مسابقه در دو بخش کتبی وشفاهی در نظر گرفته شده است.

شهریاری با بیان این که ویژه‌ برنامه‌های نخبه‌پروری در دانشگاه‌ها همچنان در حال انجام است، گفت: طرح شهید دیالمه حرکتی است که در دانشگاه‌ها در حال انجام بوده و در این طرح افزون بر تربیت نیروهای انقلابی، دانشجو باید از هر جهت تقویت شود.

ناصر حق‌شناس، مسؤول کانون عترت بسیج دانشجویی استان خوزستان نیز در این نشست با بیان این که دانشجویان برتر این جشنواره به عنوان شورای قرآن دانشگاه‌ها معرفی خواهند شد، گفت: مرحله کشوری دوازدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویی در نیمه دوم دی  ماه برگزار خواهد شد./9452/پ202/ب2

ارسال نظرات