۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۸
کد خبر: ۲۳۶۳۱۵
معاون پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر:

هدف دشمن جداسازی حوزه و دانشگاه است

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر گفت: هدف دشمن جداسازی حوزه و دانشگاه است و این‌که دانشگاه را از اسلام و دین دور کند و حوزه را از تحولات و پیشرفت‌های علمی جامعه فاصله دهد.‌
حجت الاسلام حسين فقيه معاون پژوهش حوزه علميه استان بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر،حجت‌الاسلام حسین فقیه معاون پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر عصر امروز در جلسه هم‌اندیشی اساتید حوزه‌های علمیه و دانشگاه گفت: رابطه حوزه و دانشگاه، رابطه علم و دین است که دو شعبه از یک موسسه هستند.

 


معاون پژوهشی حوزه علمیه استان بوشهر بیان داشت: هدف دشمن جداسازی حوزه و دانشگاه است و اینکه دانشگاه را از اسلام و دین دور کند و حوزه را از تحولات و پیشرفت‌های علمی جامعه فاصله گیرد، زیرا مسیحیت سکولار شد و از این رو این بحران ایجاد شده است.

 

حجت‌الاسلام فقیه ادامه داد: اگر بخواهیم از آن بن‌بستی که امروز غرب دچار آن شده درس بگیریم، راه آن این است که به حوزه و دانشگاه که دو نهاد علمی و تأثیرگذار هستند اتحاد بیشتری به وجود آید و باید به اندیشمندان این دو حوزه بیش از آنچه که است توجه شود.

 


وی تاکید کرد: وحدت حوزه و دانشگاه اختصاص به موضوع نیست و باید به‌عنوان یک راهبرد برای رسیدن به آن هدف باشد تا انشاءالله این رسالت سنگین را به نحو احسن انجام دهیم./833/پ203/ب4

ارسال نظرات