۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۲۳۶۳۸۶

اعلام جدیدترین ضوابط درسی حوزه علمیه قم

خبرگزاری رسا ـ معاونت آموزش حوزه علمیه استان قم در آستانه فرارسیدن ایام انتخاب درس و برگزاری امتحانات نیم سال اولی ساعات دروس نیمسال اول و دوم طرح قدیم و جدید سطوح عالی حوزه علمیه قم در سال تحصیلی ۹۴-۹۳ را اعلام کرد.
امتحانات شفاهي درس خارج فقه حوزه امتحانات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، معاونت آموزش حوزه علمیه استان قم در آستانه فرارسیدن ایام انتخاب درس و برگزاری امتحانات نیم سال اولی ساعات دروس نیمسال اول و دوم طرح قدیم و جدید سطوح عالی حوزه علمیه قم در سال تحصیلی 94-93 را اعلام کرد.

براساس این گزارش، طلاب سطوح عالی در هر سال تحصیلی می‌توانند حداکثر تا 640 ساعت درس، مشروط به اینکه نواقص خود را به ترتیب پایه‌ای تکمیل نمایند و از طریق سایت معاونت آموزش انتخاب درس و مطابق ضوابط و شرایط در امتحانات نیمسال اول و دوم آن شرکت کنند.

این گزارش حاکی است، زمان انتخاب درس و نیز زمان ثبت نام امتحانات نیمسال اول، همراه ضوابط و شرایط آن متعاقبا اعلام می‌گردد.

این گزارش می‌افزاید، دروس رسائل و مکاسب پایه 7 در هر بخش 60 ساعت، فلسفه 50 ساعت و درس تفسیر پایه 7 نیز 30 ساعت درسی تعیین شده است که هر طلبه در نیم سال اول سال تحصیلی 290 و در نیم سال دوم 350 ساعت درسی در پایه هفتم حوزه می‌تواند درس انتخاب کند.

دروس فقه و اصول پایه 8 در هر بخش 60 تا 70 ساعت، فلسفه 50 ساعت و درس تفسیر پایه 8 نیز 30 ساعت درسی تعیین شده است که هر طلبه در نیم سال اول سال تحصیلی 270 و در نیم سال دوم 350 ساعت درسی در پایه هشتم حوزه می‌تواند درس انتخاب کند.

دروس فقه و اصول پایه 9 در هر بخش 60 ساعت، فلسفه 50 ساعت و درس تفسیر پایه 9 نیز 30 ساعت درسی تعیین شده است که هر طلبه در نیم سال اول سال تحصیلی 290 و در نیم سال دوم 350 ساعت درسی در پایه نهم حوزه می‌تواند درس انتخاب کند، در ضمن همین ساعات درسی برای پایه دهم حوزه نیز تعیین شده است./917/پ202/س

ارسال نظرات