۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۲۳۶۵۳۵
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خرسان رضوی:

جناح‌گرایی مورد تأیید اسلام، امام و رهبری نیست

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خرسان رضوی گفت: مقام معظم رهبری پیش از پیروزی انقلاب هزینه‌های زیادی پرداخت کردند تا بتوانند گروه‌های انقلابی را کنار هم داشته باشند اما برخی موقعیت خود را در ایجاد اختلاف می‌بینند.
حجت الاسلام گنابادي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام حجت گنابادی نژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی شب گذشته در مراسم دهه آخر صفر که در حسینیه آیت‌الله خامنه‌ای مشهد برگزار شد به بیان لوازم رسیدن به سعادت پرداخت و گفت: باید زندگی خود را بر اساس دین تنظیم کنیم، کسب‌وکار و برخورد با سایرین باید طبق دستورات دین صورت گیرد.

 

وی به اهمیت احترام به شخصیت و مقام معلم اشاره کرد و بیان داشت: دانشجویان برای موفقیت باید برخوردهای خود را طبق فرمان‌های اسلامی تنظیم کنند، شب‌نامه نویسی، توهین و بی‌حرمتی نسبت به استاد باعث تربیت دانشمند متعهد و خدوم نمی‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ادامه داد: ادبیات و نوع گفت‌وگویی که بین مرد و زن در خانواده‌ها وجود دارد باید با اسلام تنظیم شود همچنین در خصوص کلاس‌هایی که تحت عنوان آموزش خانواده برگزار می‌شود، بسیاری از افرادی که چنین کلاس‌هایی را برگزار می‌کنند ازنظر تصدی و موفقیت در امر خانواده خود، ناموفق هستند که باید برای واگذاری چنین آموزش‌هایی توجه بیشتری شود؛ کسی که خودش ازدواج ناموفق داشته، با چه صلاحیتی کلاس آموزش خانواده برگزار می‌کند؟

 

فرزندان با الگوی اسلامی تربیت شوند

وی به منش و رفتار ائمه (ع) در مواجهه با خانواده اشاره کرد و اظهار داشت: امیرمؤمنان (ع) در کارهای منزل نیز به حضرت فاطمه (س) کمک می‌کردند اما امروز ما فرزندان خود را با چه مدل و الگویی تربیت می‌کنیم؟ آنان به چه پشتوانه‌ای می‌خواهند در آینده عهده‌دار مسؤولیت خانواده باشند؟ در ادارات نیز همین‌طور است، چرا مطلع شدن از فیش‌های حقوقی ما باید محرمانه باشد؛ اگر این حقوق حق من است، چرا برای مطلع شدن از آن باید محرمانه عمل کرد؟

 

حجت‌الاسلام گنابادی نژاد با اشاره سخنان مقام معظم رهبری در مورد فساد اداری، خاطرنشان کرد: ان شالله خدا غیرت‌های خرداد 42 را در مردم و ادارات ما احیا کند، جمله‌های مقام معظم رهبری که فرمودند: «قرار است چه معجزه‌ای رخ دهد؟ چرا رؤسای قوا کاری نمی‌کنند؟» دارای ابعاد زیادی است، ما با چه الگویی می‌توانیم ادارات را احیا کنیم تا از کم‌کاری، رشوه، اطاله و راندمان پایین عبور کنیم؟

 

جناح‌گرایی مورد تأیید اسلام، امام و رهبری نیست

وی بابیان این‌که وقتی مسیرها عوض می‌شود منزل‌ها نیز تغییر می‌کند، تصریح کرد: اصلاح ذات البین امری بسیار مهم است که خداوند در آیه 10 سوره حجرات «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَیْنَ أَخَوَیْکُمْ وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ» به آن اشاره دارد؛ متأسفانه گاهی احساس می‌شود بزرگ‌ترها نمک بر زخم کوچک‌ترها می‌ریزند، درگذشته بزرگ‌ترها مشکلات را ترمیم می‌کردند اما امروز این‌گونه نیست، چه در خانواده و چه در حوزه سیاست؛ در حوزه سیاسی نیز چنین رفتاری را شاهد هستیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اضافه کرد: جای تأسف دارد که بخشی از اخلاق‌های سیاسی «خاله‌زنکی» شده، این جناح‌گرایی را هیچ‌گاه اسلام، امام و مقام معظم رهبری نپذیرفتند باوجوداینکه ممکن است اصول یک جناح، اصول خوبی باشد اما در آن انسان منفی نیز حضورداشته باشد.

 

برخی موقعیت و هنر خود را در ایجاد اختلاف می‌بینند

وی بابیان این‌که امروز هنر برخی در جامعه، اختلاف اندازی، سخن‌چینی و بدگویی است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری پیش از پیروزی انقلاب هزینه‌های زیادی پرداخت کردند تا بتوانند گروه‌های انقلابی را کنار هم داشته باشند اما برخی موقعیت خود را در ایجاد اختلاف می‌بینند. 

 

حجت‌الاسلام گنابادی نژاد به تأثیر انس با قرآن در جامعه دینی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری افق 10 تا 15 میلیون حافظ را برای کشور مشخص کردند که برخی مسؤولین و حتی برخی فعالان قرآنی این سخن را درک نکردند اما وقتی می‌بینیم 49 هزار قرآن آموز در کلاس‌های اوقاف حضور دارد که در بین آنان معلول جسمی و پزشک دیده می‌شود، می‌توان عمق نگاه رهبری را درک کرد.

 

لزوم آشنا کردن نسل جوان با مفهوم انفاق

وی بابیان این‌که باید زندگی خود را برمدار مفاهیم قرآنی تنظیم کنیم، تأکید کرد: وقتی زندگی خود را تحت مدیریت اهل‌بیت (ع) و امام حسین (ع) قرار دهیم، همه محاسبات تغییر می‌کند، باید بپذیریم که خود را به مسیر اهل‌بیت (ع) و امام حسین (ع) بسپاریم.

 

حجت‌الاسلام گنابادی نژاد در پایان به اهمیت آشنا ساختن نسل جدید با مفهوم انفاق اشاره کرد و گفت: صدقه روزانه را فراموش نکنیم، باید فرزندان خود را با مفهوم انفاق آشنا کنیم زیرا اگر از این امر غافل شویم، فرزندان ما با اینترنت، تبلت و موبایل تربیت دینی نمی‌شوند./9315/پ202/ب6

ارسال نظرات