۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۲۳۶۵۷۰
امام جمعه ریگان:

پیاده روی اربعین پیام آور وحدت بین مسلمانان و سیلی محکمی بر صورت تکفیری ها بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ریگان، در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: پیاده روی باشکوه اربعین حاوی پیام وحدت بین مسلمانان بود و سیلی محکمی بر صورت تکفیری ها و دشمنان اسلام زد؛ همان ها که در شبکه رسانه ای خود این واقعه بزرگ را سانسور کردند.
امام جمعه ريگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام علی رنجبر، امام جمعه شهرستان ریگان، در خطبه های نماز جمعه این هفته با تأکید بر اهمیت سنت حسنه وقف، گفت: امروزه بسیاری از وقف ها و نذورات ما در امور اولویت دار نیستند، واقفان و خیّران بهتر است اولویت ها و ضرورت ها را مقدم شمرده و در بعضی از زمینه ها که نیاز بیشتری برای وقف است عمل وقف را انجام دهند.

 

حجت الاسلام رنجبر تصریح کرد: برای اینکه موقوفات حداکثر استفاده را داشته باشند، بهتر است که وقف عام صورت گیرد، نه وقف خاص و محدود و همچنین  مورد مصرف موقوفات، امور عام المنفعه باشد.

 

وی دایره وقف را گسترده دانست و با تأکید بر ضرورت برطرف کردن نیازهای امروز جامعه از طریق وقف خاطر نشان کرد: واقفان می توانند در امور مهم و مورد نیاز جامعه از قبیل تحقیق، پژوهش و علم آموزی، ازدواج، رسیدگی به خانواده های بی سرپرست و ساختن خانه عالم در شهرستان ها وقف را انجام دهند.

 

امام جمعه شهرستان ریگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فتنه افکنی دشمنان اسلام خاطر نشان کرد: قصد دشمنان از فتنه افکنی ها، از بین بردن وحدت مسلمانان و به جان هم انداختن آنان است.

 

حجت الاسلام رنجبر پیاده روی با شکوه شیعیان در روز اربعین را حاوی دو پیام دانست و گفت: پیام اول این اجتماع بزرگ، تجلی وحدت مسلمانان در سرتاسر نقاط جهان بود که با یک انگیزه به کربلا آمده و به دور ضریح امام حسین حلقه زدند.

 

وی افزود: همچنین این همایش باشکوه سیلی محکمی بود بر صورت تکفیری ها و دشمنان جهان اسلام بود؛ هر چند شبکه رسانه ای دشمن آن را پوشش نداد و در مقابل آن سکوت کردند.

 

وی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: امروز تازیانه ظلم و ستم و تبعیض نژادی در آمریکا و اروپا و آسیا بر سر میلیونها مسلمان سایه افکنده و جهان اسلام باید مهر سکوت را بشکند و در مقابل این همه ظلم و ستم بایستد. /972/پ201/ب6

ارسال نظرات