۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۲۳۶۵۸۷
امام جمعه کرج:

مدعیان حقوق بشر خود ناقض این مسأله هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: مدعیان حقوق بشر ادعای حمایت از مظلومان را دارند در حالی که خود بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر هستند.
امام جمعه کرج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در البرز، حجت السلام و المسلمین سید محمدمهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت فرارسیدن سالروز میلاد حضرت عیسی (ع) گفت: سردمداران منفعت‌طلب و ضدحقوق بشر با تحریف در آموزه های دینی مسیحیت به دنبال اهداف پلید خود هستند.

 

وی ادامه داد: هیچ یک از انبیاء الهی ظلم پذیر نبودند و وظیفه داشتند در مقابل ظلم ایستادگی کنند و زیر بار ظلم نروند لذا حضرت مسیح (ع) همواره حق محور و پاسدار کرامت انسانی بودند.

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه حضرت مسیح همانند دیگر رسولان منادی عدالت طلبی و ظلم ستیزی بوده است بیان داشت: استعمارگران و جنایت کارانی که دستشان تا مرفق به خون مردم بی گناه آلوده است خود را پیروان حقیقی این پیامبر خدا می دانند در حالی که آموزه های مسیحیت با این حرکات جنایت کاران غربی در تضاد است.

 

وی ادامه داد: ایالات متحده امریکا خود ناقض حقوق بشر است اما شعار آزادی حقوق سر می دهد و خود را پیرو مکتب حضرت عیسی مسیح (ع) می داند، چرا روحانیت مسیحیت ابرقدرت ها را به حال خود رها کرده و اعتراضی به جنایت های آنان ندارند آیا این سکوت با آموزه های واقعی مسیحیت منافاتی ندارد.

 

امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنانش به شدت شکنجه‌های اعمالی سازمان سیا اشاره کرد و یادآور شد: مدعیان حقوق بشر ادعای حمایت از مظلومان را دارند در حالی که خود سردمداران رژیم غیر انسانی بوده و با شکنجه هایی همانند شکنجه های قرون وسطایی که از آن به عنوان فنون ارتقا یافته بازجویی تعبیر می کنند زندانیان و مردم را مورد آزار و اذیت قرار می دهند.

 

وی تصریح کرد: دشمن به برنامه های سلاح هسته ای ایران مظنون است و از ایران می خواهد بمب اتمی نسازد در حالی که بیشترین کلاهک هسته ای در اختیار آمریکاست.

 

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به گرامیداشت هفته وقف اظهار داشت: وقف سنت حسنه ای است که آثار و برکات فراوانی دنیوی و اخروی دارد و دارای کارکردهای اجتماعی و فرهنگی است.

 

وی افزود: وقف صدقه جاریه است که ماندگار و مستمر خواهد بود از این رو وقف مهمترین پشتوانه یشرفت علمی و فرهنگی جامعه است که می تواند نقش موثری در رشد و تعالی جامعه اسلامی داشته باشد.

 

خطیب نمازجمعه کرج با بیان اینکه حمایت از حوزه های علمیه یکی از نیازهای امروز است خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه در ایران از امورات دولتی ارتزاق نمی کند بلکه با حمایت های مردمی و وقف حسنه این مرکز بزرگ دینی را همچنان با صلابت و با اقتدار حفظ کرده است بنابراین یکی از اولویت های اصلی در وقف مساله حوزه علمیه است.

 

وی با اشاره به به فرارسیدن 28 صفر سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و ایام شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا(ع) گفت: رسول اکرم (ص) افضل انبیاء الهی است و بر تمام رسولان الهی برتری دارد زیرا مظهر رحمت واسعه است بنابراین رحلت پیامبراکرم(ص) نه تنها برای مسلمانان بلکه تمامی عوالم جهان خلقت محزون و گریانند.

 

امام جمعه کرج در پایان با اشاره به رحلت آیت الله غیوری اظهار داشت: آیت اله غیوری از یاران باوفای امام و رهبری بود و نماد یک انسان انقلابی و فرهیخته و حق طلب بود که عمری در مسیر گسترش اسلام گام برداشت./801/پ201/ب6

ارسال نظرات