۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۲۳۶۶۲۵
مدیر کل اوقاف چهارمحال و بختیاری خبرداد؛

ثبت 52 مورد وقف از ابتدای سال در سامانه اوقاف چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال تا کنون 52 مورد وقف در سامانه اداره کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری به ثبت رسیده است.
حجت الاسلام غلاميان اوقاف چهارمحال و بختياري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، نشست مشترک مدیران کل اوقاف و صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، شامگاه جمعه 28 آذرماه، جهت هماهنگی هر چه بیشتر برای انعکاس و اطلاع رسانی برنامه های هفته وقف این استان برگزار شد.
 
در ابتدای این نشست، حجت الاسلام محسن غلامیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه‌های هفته وقف در استان که از هفته آینده آغاز می‌شود، اظهار داشت: نقش رسانه در ترویج فرهنگ وقف بی بدیل و غیرفابل تصور است.
 
حجت الاسلام غلامیان افزود: رسانه به ویژه صدا و سیما تأثیرگذار ترین عامل بر شیوه تفکر و تعامل و فرهنگ در هر کشور است و صدا و سیمای جمهوری اسلامی بی شک پاک‎ترین و سالم ترین رسانه در قسمت های گوناگون نمایشی، خبری، اطلاع رسانی، فیلم و سریال در جهان است.
 
وی در ادامه به ویژه برنامه های هفته وقف اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان اشاره کرد و افزود: در امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون(س) شهرکرد، امامزادگان شهرستان بروجن و لردگان برنامه خیمه معرفت در حال اجرا است.
 
حجت الاسلام محسن غلامیان از افتتاح پروژه‌های عمرانی نظیر امامزاده سید محمد در سورشجان، امامزاده سید علی اکبر نافچ و رونمایی از ضریح امامزاده سوادجان در هفته وقف خبر داد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، برگزاری همایش «وقف و رسانه» در چهارم دی ماه و ویژه برنامه «همه واقف باشیم» در همه شهرستان‌های این استان را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد.
 
این مقام مسؤول، اعزام اکیپ‌های پزشکی به مناطق محروم استان برای درمان رایگان از سوی اوقاف و امور خیریه استان و ویزیت رایگان بیماران در درمانگاه چالشتر را از دیگر برنامه‌های مهم هفته وقف این استان برشمرد.
 
اختصاص 2 میلیارد و 600 میلیون ریال از تملک دارایی استانداری چهارمحال و بختیاری به اوقاف و امور خیریه
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری همچنین از اختصاص 2 میلیارد و 600 میلیون ریال از تملک دارایی استانداری به اوقاف و امور خیریه خبر داد که 40 درصد آن از ماده 180 بوده و این اعتبار صرف هزینه‌های بقاع متبرکه و حسینیه‌ها می‌شود.
 
حجت الاسلام غلامیان از به ثبت رسیدن 52 مورد وقف در سامانه اوقاف و امور خیریه از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و خواستار فرهنگ سازی در جهت وقف جدید براساس نیازهای جامعه شد.
 
وی در پایان از همکاری بسیار مطلوب و صمیمانه مجموعه صدا و سیمای استان در برگزاری برنامه و مراسمات و پوشش خبری فعالیت های اداره کل اوقاف استان تقدیر و تشکر کرد و خواستار توسعه همکاری های متقابل شد. 
 
علی رامک، مدیر کل صدا و سمای چهارمحال و بختیاری نیز با بیان این که رسانه، نقش مؤثری در فرهنگسازی دارد، چراکه در مرحله تبیین و توصیف به فرهنگ‎سازی کمک می‌کند، اظهار داشت: هر اندیشه و مفهومی به راحتی نمی‌تواند فرهنگ شود مگر این که با هنر ادغام شود و این هنر در رسانه مشهود است.
 
رامک با اشاره به این که اگر فرهنگ وقف در همه ابعاد نهادینه شود به یقین عدالت اجتماعی به معنای واقعی به منصه ظهور می رسد، ابراز داشت: وقف در دید مردم باید آسان انگاشته شود و به گونه ای فرهنگ‌سازی شود تا مردم اموال خود را متناسب با نیاز روز جامعه وقف کنند.

وی ترسیم جلوه های گوناگون این سنت حسنه، آگاهی بخشی به جامعه نسبت به نیازهای وقف و توسعه روحیه خیرخواهی را از مهم ترین وظایف رسانه ها در این حوزه بیان کرد.
 
ساخت 27 مستند در طبقه فاخر
 
مدیر کل صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری در ادامه به ایام هفته وقف اشاره کرد و گفت: این هفته فرصت بسیار خوبی است که مردم با وقف و آثار و برکات آن بیشتر آشنا شوند و رسانه استانی نیز آمادگی هرگونه همکاری در راستای تبلیغ و ترویج این فرهنگ حسنه را با مجموعه اداره کل اوقاف استان دارد.
 
این مقام مسؤول از ساخت 27 مستند در طبقه فاخر، ساخت مستند یادگاران خاک با موضوع امامزادگان استان، 25 برنامه میراث ماندگار، 20 گزارش خبری 5 دقیقه ای و 47 قسمت 35 دقیقه ای برنامه رادیویی با عنوان میراث ماندگار در سال گذشته و امسال با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خبر داد و افزود: به یقین با ادامه این روند و همچنین تحول در شیوه اطلاع رسانی و تبلیغف شاهد احیا و توسعه سنت حسنه وقف در استان خواهیم بود./9457/پ202/ب2
ارسال نظرات