۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۲۳۶۷۰۳
عضو هیأت رییسه مجلس:

عمده مفاسد اقتصادی در نظام بانکی متمرکز است

خبرگزاری رسا ـ فرهنگی با تأکید بر این‌که مبارزه با مفاسد اقتصادی مطالبه عمومی از نظام است، گفت: عمده مفاسد اقتصادی در نظام بانکی متمرکز است.
محمدحسين فرهنگي، عضو هيئت رئيسه مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدحسین فرهنگی، عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی امروز در نشست خبری با خبرنگاران تعدادی از رسانه‌های مستقر در تبریز اظهار داشت: بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی مربوط به یک مقطع خاص زمانی نیست و به عنوان یک مطالبه عمومی از نظام مطرح است.

 


وی با بیان این‌که متأسفانه عمده مفاسد اقتصادی در نظام بانکی متمرکز است، خاطرنشان کرد: جای تأسف است که با وجود وزارتخانه امور اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی که سیاستگذاری‌ها را انجام می‌دهند، باز شاهد ظهور اعداد و ارقام قابل توجه مربوط به مفاسد اقتصادی در نظام بانکی هستیم.

 


نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی از مفاسد اقتصادی، لزوما با عنوان سوء استفاده نیست، بلکه گاه به صورت اعمال غیرقانونی و جا به جایی های خارج از قانون و سیستم‌های نظارتی مطرح است. تأکید رهبر معظم انقلاب در مبارزه با مفاسد اقدامات عملی است که باید سریعا صورت گیرد.

 


فرهنگی تصریح کرد: به نظر بنده بیش از آنکه در ساختارها و قوانین نیازمند مبارزه با مفاسد باشیم، رفتارهای مسؤولان در رده‌های مختلف نیازمند بازنگری است و تجدیدنظر است، ضمن این‌که تعدد و موازی‌کاری دستگاه‌های نظارتی به جای قوت نظارت موجب ضعف نظارت شده و ریسک مدیران را کاهش داده است.

 


وی همچنین با اشاره به بحث فساد در فوتبال ایران نیز اظهار داشت: فدراسیون باید نظارت بیشتری نسبت به مجموعه‌های تحت نظر خود داشته باشد، وقتی جریمه ‌8 های سنگین برای هواداران یک تیم وضع می‌شود، انتظار داریم با همان قاطعیت و سرعت فدراسیون با مفاسد موجود در فوتبال برخورد کند.

 


عضو هیأت رییسه مجلس با تأکید بر این‌که باید با دلالان و مافیای فوتبال برخورد جدی شود، گفت: هنوز گزارش کمسیون اصل نود در خصوص پرونده فساد در فوتبال را ندیده‌ام، اما آنچه مسلم است؛ فساد در فوتبال ایران وجود دارد و بایستی ساز و کارهای مقابله با این پدیده شوم تعریف و در عمل اجرایی شوند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات