۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۲۳۶۷۰۵
دادستان بجنورد:

طلاب و روحانیان نقش ویژه ای در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارند

خبرگزاری رسا ـ دادستان عمومی و انقلاب بجنورد گفت: فعالیت تبلیغی طلاب و روحانیان نقش ویژه ای در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و کاهش ناهنجاری ها در جامعه دارد.
نشست هم انديشي دادستان بجنورد با طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، مسلم محمدیاران، دادستان عمومی و انقلاب بجنورد، امروز در نشست هم اندیشی بررسی آسیب های اجتماعی و راهکارهای پیشگیری از آن که با حضور طلاب و روحانیان در محل مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه ای(مدظله العالی) بجنورد، برگزار شد، با تسلیت به مناسبت ایام پایانی صفر و فرا رسیدن سالگرد رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، گزارشی از آسیب های اجتماعی و ناهنجاری های موجود در استان خراسان شمالی را به روحانیان و طلاب ارائه داد.

 

وی در این نشست که با پیگیری مدیریت حوزه علمیه تخصصی امام خامنه ای(دامت برکاته) بجنورد در محل این مدرسه برگزار شد، با اشاره به اهم آسیب های اجتماعی موجود در استان، اظهار کرد: خشونت اعم از ضرب و جرح، قتل های که با استفاده از سلاح گرم یا سرد در استان انجام می شود و اعتیاد به مواد مخدر علی الخصوص مواد مخدر صنعتی برخی از مهم ترین آسیب های اجتماعی موجود در خراسان شمالی  هستند که وقوع و بروز این آسیب ها با یکدیگر ارتباط تنگاتنگی دارند.

 

محمدیاران افزایش طلاق های توافقی را یکی دیگر از آسیب های مهم موجود در استان دانست و افزود: بر اساس بررسی های انجام شده متأسفانه استفاده از دستگاه های ماهواره و تماشای شبکه های تلویزیونی مخرب فارسی زبان ماهواره ای یکی از مهم ترین عوامل و زمینه ساز طلاق های توافقی در استان است.

 

وی با بیان این که متأسفانه بدحجابی و بی حجابی نیز از آسیب هایی به شمار می روند که استان خراسان شمالی به آن دچار شده است، اضافه کرد: در این زمینه می بایست با ترویج و احیای بیش از پیش فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در برابر بدحجابی مقابله کرد.

 

محمدیاران بحث امر به معروف و نهی از منکر و طریقه حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را یکی دیگر از مسائل مبتلابه استان ذکر و اظهار کرد: باید در این زمینه با لحاظ کردن شرایط و ضوابط اقدام مناسبی صورت گیرد.

 

وی در ادامه با اشاره به راهکارهای موجود برای مقابله پایدار و ریشه کن کردن آسیب های اجتماعی مهم در استان، افزود: در این زمینه ریشه کن کردن فقر و حتی احساس فقر در جامعه، تقویت کردن باورهای دینی و اعتقادی در جامعه و توانایی جداسازی هنجارها از ناهنجارها اهمیت ویژه ای دارد.

 

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد از روحانیان و عالمان دینی خواست تا برای پیشگیری و مقابله با آسیب های موجود همانند گذشته با قوت به فعالیت خود ادامه دهند.

 

وی تصریح کرد: فعالیت تبلیغی طلاب و روحانیان نقش ویژه ای در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و کاهش ناهنجاری ها در جامعه دارد.

 

حجت الاسلام حجت سالاری مکی، رییس نمایندگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان خراسان شمالی نیز در این نشست، نکاتی در زمینه آسیب های اجتماعی موجود و راه های ارتباط روحانیت با مردم برای مقابله با این آسیب ها مطرح کرد.

 

در این نشست آسیب های اجتماعی موجود در استان خراسان شمالی و راهکارهای پیشگیری از آن با نقش آفرینی روحانیان بحث و بررسی شد./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات