۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۲۳۶۷۰۷
معاون تبلیغ حوزه های علمیه لرستان:

واقفان به توسعه حوزه های علمیه توجه داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه های علمیه لرستان با اشاره به اهمیت و نقش حوزه های علمیه در جامعه گفت: واقفان به توسعه حوزه های علمیه توجه داشته باشند.
وقف

حجت الاسلام محمد ولی پور، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با گرامیداشت هفته وقف بیان داشت: وقف تداوم بخش وحدت در جامعه اسلامی است.

وی با بیان این که حوزه های علمیه در راستای تبیین فرهنگ وقف نقش بسزایی دارند، افزود: اهمیت وقف و آثار آن باید توسط حوزه های علمیه در جامعه به خوبی تبیین و بیان شود.

حجت الاسلام ولی پور وقف را چشمه همیشه جوشان بیان کرد و عنوان داشت: به برکت فرهنگ وقف اقدامات مؤثری در جامعه صورت می گیرد.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان با بیان این که ترویج این سنت حسنه برکات فردی و اجتماعی بسیاری را در جامعه دارد، افزود: با توجه به تقارن دهه پایانی ماه صفر و هفته وقف مبلغان در این ایام می توانند نقش اثر گذاری داشته باشند.

وی با اشاره به نقش وقف در توسعه  حوزه های علمیه بیان داشت: امید است واقفان و خیران به سمت توسعه این مراکز دینی بیایند.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان وقف را بهترین پشتوانه در طول تاریخ دانست و افزود: وقف برطرف کننده نیازهای روز یک جامعه است.

وی با بیان این که وقف، سیره ائمه اطهار(ع) است، ابراز داشت: وقف در راستای استقلال و توسعه حوزه های علمیه می تواند بسیار مؤثر عمل کند.

حجت الاسلام ولی پور وقف را عملی مناسب در جهت برطرف کردن نیازهای جامعه بیان و خاطرنشان کرد: عمل وقف بهترین ظرفیت برای عبادت و بندگی با خداوند متعال است./9459/ت303/ب

ارسال نظرات