۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۲۳۶۷۵۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

پیامبر اکرم بهترین الگو برای سعادت جامعه بشری است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید بر الگو قراردادن سبک زندگی پیامبر اکرم(ص)،گفت: حضرت محمد(ص) بهترین الگو برای سعادت بشر و سرچشمه وحدت دنیای اسلام است.
مديرکل تبليغات مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جمع خبرنگاران تسلیت فرا رسیدن دهه آخر صفر و به مناسبت رحلت نبی مکرم اسلام و شهادت  امام حسن مجتبی (ع) و شهادت هشتمین خورشید آسمان ولایت و امامت حضرت رضا (ع)، گفت: حضرت محمد (ص) بهترین الگو برای سعادت بشر و سرچشمه وحدت دنیای اسلام است.


وی با بررسی و تبیین سیره تربیتی، فضائل اخلاقی و کرامات حضرت پیامبر اعظم(ص)، افزود : پروردگار متعال در قرآن مجید وجود مبارک نبی گرامی اسلام را برای همه انسان ها و برای همه جامعه بشری الگو قرار داده است.


حجت الاسلام شکریان ادامه داد: پیامبر اعظم(ص) به دلیل داشتن خلق عظیم نمونه و الگوی مکارم اخلاقى براى تمام انسان‌ها در تمام دوران‌ها بوده است که باید اهتمام ارزنده ای در راستای بهره گیری از سیره نورانی این شخصیت بزرگوار وجود داشته باشد.


مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید بر الگو قرار دادن سبک زندگی پیامبر اسلام(ص) در جامعه اسلامی و همه مسلمانان، تصریح کرد: از ضروریات اخلاق انسانی رفتار شایسته در جامعه و آداب صحیح معاشرت است که در این باره  انبیاء و ائمه معصومین(ع) سفارش و تأکید فراوانی کرده‌اند.


وی خاطرنشان کرد: با تأمل و نگرش در زندگانی پیامبر اکرم(ص) و اهل‌بیت اطهار(ع) می‌توان معیارهای افعال و اعمال اخلاقی را در جامعه اسلامی مشخص کرد.


حجت الاسلام شکریان افزود: حضرت محمد(ص) به عنوان بهترین و کامل‌ترین اسوه‌ راستین بشریت بوده است و در راستای متخلق بودن به اخلاق و کردار کریمانه در طول بیست و سه سال نبوت توانستند، دل‌های گمراه بسیاری را شیفته مکتب اسلام کنند.


مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران ادامه داد: این گونه است که خداوند متعال برای تکریم و تجلیل مقام آن حضرت در قرآن با لقب‌های بی همتایی مانند یا ایها الرسول و یا ایها النبی از ایشان یاد می‌کند.


وی با برشمردن بسیاری از خصوصیات بارز نبی مکرم اسلام ، گفت: زندگانی گهربار پیامبر اکرم(ص) سرشار از معنویت، صفا، عاطفه و مهرورزی است و در بعد اخلاق و آداب زندگانی فردی آن حضرت نمونه کامل انسانی از لحاظ محبت و مهربانی، نیک خلقی، صداقت و راستگویی، علم و دانش، گذشت و فداکاری، جوانمردی و دیگر ویژگی های ارزنده است.


حجت الاسلام شکریان تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام نماد علمی و عملی اخلاق اسلامی و سرچشمه وحدت دنیای اسلام است که بهترین راهبر برای سعادت و تعالی بشر است.


عضو شورای فرهنگ عمومی استان در پایان افزود: دشمنان اسلام امروزه برای خدشه دار کردن دین مبین اسلام و تنویر افکار عمومی جهان علیه مسلمانان از تمام تجهیزات خود استفاده می کنند و با ایجاد گروه های تکفیری و تروریستی درصدد ضربه زدن به امت اسلامی و ایجاد تفرقه و نفاق  میان مسلمانان هستند که از این رو بهترین راه حل برای عبور از این بحران تمسک جستن به نبی مکرم اسلام (ص) و اهل بیت (ع) است./950/پ202/ب6

ارسال نظرات