۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۲۳۶۷۶۹
مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی:

تمسک به ولایت و دوری از اختلاف مهم ترین دغدغه رسول خدا بود

خبرگزار رسا ـ مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی گفت: مهم ترین دغدغه رسول گرامی اسلام(ص) از روزهای ابتدایی بعثت تا روزهای پایانی رحلتشان، مسأله ولایت و وحدت امت اسلامی بود.
رحلت پيامبر اسلام

حجت الاسلام مهدی اسداللهی، مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این که مهم ترین دغدغه رسول اکرم(ص) از ابتدای بعثت تا روزهای پایانی عمرشان مسأله ولایت و جانشینی و حفظ وحدت امت اسلامی بود، گفت: پیامبر اکرم(ص) برای این که اسلام را از شر فتنه ها و تفرقه افکنی های یهود رها کنند از همان روزهای ابتدایی بعثت خود حضرت علی (ع) و فرزندانشان را به عنوان جانشینان خود معرفی کردند و همواره در مجالس مختلف سهم رسالت خود و راه نجات امت را تمسک به خدا و اهل بیت(ع) معرفی کرده تا وحدت در میان امت اسلامی برقرار و انسجام امت اسلامی حفظ شود.

 

وی افزود: متاسفانه برخلاف تأکیدهای مکرر رسول خدا(ص)، امت مسیری جهت خلاف رهنمودهای ایشان در پیش گرفت و به دلیل عدم تمسک به اهل بیت(ع) و تفسیر غلط کتاب خدا از مسیر مستقیم دور شده و با قدرت گرفتن دشمنان خارجی برای همیشه امت اسلامی عظمت خود را از دست داد.

 

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی با بیان این که مسیر عظمت امت اسلامی از شاهراه ولایت می گذرد، اظهار کرد: ما باید سعی کنیم رهنمودهای رسول اکرم(ص) را در تمامی زمینه ها با تمسک به ولایت اهل بیت(ع) محقق کنیم تا به امت الگوی اسلامی که قرآن از آن یاد می کند تبدیل شویم.

 

حجت الاسلام اسداللهی با بیان این که مسلمان باید سالروز رحلت رسول اکرم(ص) را با اتحاد به روزی برای عظمت امت اسلامی تبدیل کنند، ادامه داد: در حال حاضر سالروز رحلت رسول اکرم(ص) بهترین زمان برای یادآوری نکات مشترک در میان مسلمانان و دوری از تفرقه است و مسلمانان باید با اسوه قرار دادن رسول خدا با وحدت جلوی پیشرفت دشمنان اسلام و تجزیه دولت های اسلامی را بگیرند.

 

وی با اشاره به این که جریان سازی در طول تاریخ بزرگ ترین حربه دشمنان برای تضعیف جهان اسلام و مسلمانان بوده است، افزود: همین جریان سازی و فرقه سازی ها امام حسن مجتبی(ع) را که لایق ترین سردار جهان هستند مجبور به صلح و تنهایی کرد و موجب شد ایشان در مظلومیت کامل به شهادت برسند.

 

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی یادآور شد: باید مراقب توطئه ها و جریان سازی دشمن باشیم زیرا دشمن با ابزار تفرقه و فرقه سازی از زمان امام علی(ع) تاکنون سعی کرده اسلام را نابود کند و همانطور که رسول خدا بارها در رهنمودهای خود تأکید کرده اند تنها راهکار رهایی و نجات امت اسلامی از خطر نابودی تمسک به ولایت و حرکت در مسیر قوانین قرآن کریم است./968/ت302/ب5 

 

ارسال نظرات