۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۲۳۶۸۸۴

برگزاری مراسم سوگواری حضرت رسول و امام مجتبی با حضور مراجع تقلید

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سالروز رحلت حضرت رسول(ص) مراسم سوگواری با حضور علما، شخصیت های حوزوی و دیگر اقشار مردمی در بیوت مراجع تقلید برگزار شد.
عزاداري در بيوت علما و مراجع قم عزاداري در بيوت علما و مراجع قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با 28 صفر سالروز رحلت جانگداز پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت دومین امام شیعیان حضرت امام حسن مجتبی (ع)، مراسم سوگواری و عزاداری در بیوت و دفاتر مراجع تقلید برگزار شد.

 

بر اساس این گزارش، مراسم مذکور با حضور علما، شخصیت های حوزوی، مسؤولان استانی، طلاب و روحانیان و دیگر اقشار مردمی در بیوت حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، حسین وحید خراسانی، لطف الله صافی گلپایگانی، سید موسی شبیری زنجانی، جعفر سبحانی، حسین نوری همدانی، عبدالله جوادی آملی، سید عبدالکریم موسوی اردبیلی و سید محمدعلی علوی گرگانی برگزار شد.

 

آیت الله مقتدایی نایب رییس جامعه مدرسین و حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی نماینده مردم قم در مجلس در مراسم سوگواری در دفاتر حضرات آیات مکارم شیرازی و نوری همدانی حضور داشتند.

 

در دفتر مقام معظم رهبری نیز مراسم مشابهی با حضور گسترده اقشار مختلف مردم برگزار و فضائل و مناقب حضرت رسول الله(ص) و امام مجتبی(ع) تبیین شد.

 

سخنرانان تمسک به حبل الله و ثقلین( قرآن و عترت) را عامل نجات امت اسلام دانستند و عمده مشکلات و گرفتاری های امروز جهان اسلام را نتیجه انحراف از مسیر ترسیم شده توسط حضرت محمد(ص) عنوان کردند.

 

مراسم سوگواری روزهای پایانی ماه صفر طی روزهای دوشنبه و سه شنبه نیز در دفاتر مراجع تقلید و دفتر مقام معظم رهبری برگزار می شود.

 

بر اساس گزارش خبرگزاری رسا، حرم کریمه اهل بیت(ع)، مسجد مقدس جمکران، مساجد و تکایا نیز همزمان با 28 صفر مملو از عاشقان و سوگواران بود.

 

حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) نیز در سالروز رحلت حضرت رسول(ص) پذیرای صدها هزار نفر زائر عزادار و سوگوار است و اقشار مختلف مردم در قالب دسته های سینه زنی و زنجیر زنی با حضور در این مکان مقدس به سوگواری می پردازند.



دیگر شهرهای ایران اسلامی نیز در عزای حضرت رسول(ص) و امام مجتبی(ع) غرق در ماتم و اندوه شده است. /924/پ202/ج

ارسال نظرات