۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۲۳۶۹۱۴
حجت الاسلام والمسلمین عاملی:

نماز یکی از مهم ترین نکات سنجش انسان در آخرت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل خواندن نماز را یکی از نکات سنجش انسان در آخرت عنوان کرد و گفت: نماز یعنی میزان و هر چه قدر از این میزان بهره‌مند باشیم از دنیا بهره‌مند خواهیم شد.
امام جمعه اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی، امام جمعه اردبیل و نماینده ولی فقیه در استان در مراسمی که به مناسب رحلت پیامبراکرم(ص) در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد، گفت: خداوند از سر غیرت نسبت به بندگان خود، انبیا را فرستاد، غیرتی که ذائقه فاخر داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه اگر پیغمبر نباشد، استعدادهای انسان باید به قبرستان‌ها برود، اظهار داشت: انبیا آمده‌اند تا زبان خدا را یاد دهند.

 

امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در ادامه سخنان خود به فرموده مرحوم آیت الله بهجت استناد کرد و بیان داشت: وی می‌گفت ما700 سال از معنویت عقب هستیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی خواندن نماز را یکی از نکات سنجش انسان در آخرت عنوان کرد و بیان داشت: نماز یعنی میزان و هر چه قدر از این میزان بهره‌مند باشید از دنیا بهره‌مند خواهید شد.

 

وی با اشاره به تعداد آداب، گفت: ما 700 نوع آداب مبتنی بر کرامت انسانی داریم و جنگ روی این آداب است، نباید میدان را به سادگی رها کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با انتقاد از اینکه برخی از آداب در جامعه امروزی در حال فراموشی است، بیان داشت: متأسفانه با برخی از آداب بیگانه شده ایم و سر سفره 1400 ساله نشسته‌ایم، اما تشنه و گرسنه و این آداب را کنار گذاشته‌ایم و پای کانال‌های فاضلاب نشسته‌ایم.

 

امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با طرح این پرسش از مردم حاضر در مراسم که آیا می دانید جنگ امروز کجاست؟ اظهار داشت: امروز جنگ در زیارت عاشورا است./833/پ202/ب6

ارسال نظرات