۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۱
کد خبر: ۲۳۶۹۳۵
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

سیره امام رضا الگویی برای تحقق سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با اشاره به این که سبک زندگی رضوی تعالی بخش سعادت انسان است، گفت: سیره امام رضا(ع) الگویی برای تحقق سبک زندگی اسلامی است که باید تلاش های گرانقدری در راستای تببین شخصیت والا و سیره نورانی هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت وجود داشته باشد.
حجت الاسلام رحماني؛ امام جمعه آمل

حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با تسلیت فرارسیدن شهادت امام رضا(ع)، گفت: حضور این امام همام در ایران زمین به عنوان افتخاری ارزنده برای ما محسوب می شود که به عنوان سرمایه ای گران بها است.

 

وی با اشاره به این که سبک زندگی رضوی تعالی بخش سعادت انسان است، بیان داشت: سیره امام رضا(ع) الگویی برای تحقق سبک زندگی اسلامی است که باید تلاش های گرانقدری در راستای تببین شخصیت والا و سیره نورانی هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت وجود داشته باشد.

 

امام جمعه آمل با بیان این که بهره گیری از سیره نورانی امام رضا(ع) زندگی ما را در مسیر سعادت و رستگاری قرار می دهد، افزود: این امام همام در ایران اسلامی حضور دارند که مایه برکات و ثمرات ارزشمندی برای نظام اسلامی هستند و ما نیز باید پیرو راستین حضرت رضا(ع) باشیم.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با تاکید بر این که ترویج سیره رضوی راهگشای زندگی جامعه بشری است، گفت: انسان باید تلاش کند تا معرفت حقیقی نسبت به این امام همام پیدا کرده و در راستای بهره گیری از سیره و معارف والای ایشان کوشا باشد.

 

وی با اشاره به این که جامعه امروز نیازمند آشنایی و بهره گیری از سیره رضوی است، بیان داشت: فرهنگ رضوی می تواند به عنوان الگو و اسوه ای حسنه مورد توجه همگان باشد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که ترویج فرهنگ رضوی زمینه ساز ترویج ارزش های دینی در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان است، افزود: دشمنان امروز در تلاش هستند تا با انواع اقدامات و فعالیت ها دین محوری را در جامعه تضعیف کنند که بهره گیری از سیره اهل بیت معصومین(ع) می تواند خنثی کننده این هجمه ها باشد.

 

وی با اشاره به این که همه ما مدیون اهل بیت معصومین (ع) هستیم که باید در عمل در راستای بهره گیری از سیره این بزرگواران کوشا باشیم، بیان داشت:ما که مدعی پیروی از ائمه اطهار(ع) هستیم باید در رفتار و کردار خود دقت داشته و اهمیت خاصی نسبت به آن قائل باشیم.

 

امام جمعه آمل با بیان این که توسل به اهل بیت(ع) ضامن سعادت انسان است، بیان داشت: انسان باید در تلاش باشد تا با استعانت از سیره والای اهل بیت معصومین(ع) به تهذیب نفس و تکامل معنوی دست یابد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که سیره اهل بیت معصومین(ع) باید مورد توجه همگان باشد، بیان داشت: همه باید با تأسی از اهل بیت معصومین(ع) با دیگران کریمانه برخورد کرده و از آن ها الگوی مناسبی برای زندگی فردی و اجتماعی خود بگیریم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات