۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۲۳۶۹۵۳
نماینده ولی فقیه در لرستان:

دروغ گویی بدترین آفت سخن است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که دروغ از گناهان کبیره است، گفت: دروغ گویی بدترین آفت سخن است.
حجت الاسلام و المسلمين ميرعمادي در جمع روحانيان لرستان

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: زبان و قدرت سخن گفتن از نعمت های الهی است که همچون دیگر توانایی های انسان در معرض آسیب های فراوانی همچون پرحرفی، بدزبانی، بدگویی، عیب جویی، چاپلوسی، بیهوده و باطل گویی، لغو و لهو گویی قرار می گیرد.

وی با بیان این که دروغ گویی مهم ترین آفت سخن است، افزود: دروغ از گناهان کبیره و از بدترین و زشت ترین عیب ها و آفت بزرگی است که ریشه درخت ایمان را از بنیان می سوزاند.

امام جمعه خرم آباد با بیان این که دروغ مانع شکل گیری شخصیت متعادل و روابط سالم اجتماعی می شود، تصریح کرد: دروغ همچون موریانه ای است که عقیده و منش انسان را می خورد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی دروغ را مهم ترین آفت سخن بیان کرد و عنوان داشت: از بزرگ ترین خطاها، زبانی است که عادت به دروغ داشته باشد.

وی با اشاره به این که آیات فراوانی مردم را به صداقت، راستی و اجتناب از دروغ فرا می خواند، خاطرنشان کرد: آفت بودن دروغ این است که انسان را به بدی و جهنم می کشاند.  

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به برخی آیات یادآور شد: دروغ گو از هدایت الهی محروم می ماند، در آموزه های دینی دروغ گویی به شدت سرزنش شده است.

وی بیان داشت: اگر بخواهیم خود و فرزندان خویش را به سوی ایمان هدایت کنیم و پایه های اعتقادی خویش را استحکام بخشیم، ابتدا باید از دروغ پرهیز و به راست گویی عادت کنیم.

دروغ ویران کننده ایمان است

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که دروغ ویران کننده ایمان است، خاطرنشان کرد: همه پلیدی ها در خانه ای نهاده شده است و کلید آن دروغ است.

وی با تأکید بر پرهیز از همنشینی با دروغ گو افزود: اسلام غیر از این که انسان را از دروغ گویی پرهیز می دهد، از همنشین شدن با فرد دروغ گو نیز منع می کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به سخنان امام باقر(ع) بیان داشت: انسان باید از احمق، بخیل، ترسو و دروغ گو دوری کند.  

امام جمعه خرم آباد با تأکید بر دوری از فرد دروغ گو تصریح کرد: دروغ گو همچون سرابی است که دور را در نظر انسان نزدیک و نزدیک را دور می کند./9459/ت302/ب2

ارسال نظرات