۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۲۳۶۹۹۴
استاد حوزه و دانشگاه:

تقوامحوری بسترساز تحقق سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که انسان مؤمن باید به سمت نورانیت تقوای الهی حرکت کند، گفت: تقوامحوری بسترساز تحقق سبک زندگی اسلامی است که باید از قوانین الهی که آیات و نشانه های قرآن کریم است استفاده شایسته ای داشته باشیم.
حجت الاسلام مهدي تقي زاده، امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در سلسله نشست های اخلاق در خانواده که در بخش دابودشت برگزار می شود با بیان این که حرکت در مسیر تقوا سبب سعادت و رستگاری انسان می شود، گفت: حرکت در این مسیر نورانی می تواند عزت و عظمت آفرین بر ای جامعه بشری باشد.

 

وی با بیان این که باید تقوامحوری را در برنامه های زندگی خود به نحوی ارزشمند قرار دهیم، بیان داشت: بهره گیری از تقوا باب های حکمت را برای ما ایجاد می کند که باید حضور در محضر خدا بودن و تقوای الهی را در خود پیشه کنیم.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با تاکید بر این که انسان باید تلاش کند با تقوامحوری در مسیر تقرب خداوند منان قرار گیرد، افزود: باید دستورالعمل های دینی را انجام داده و از روی آوردن به گناهان خودداری کنیم که این امور ارزنده خود سبب حرکت در محضر خداوند متعال می شود.

 

حجت الاسلام تقی زاده، ادامه داد: در خانه ای که اعضای آن تقوا داشته باشند نورانیت گرانقدری ایجاد می شود که در مقابل شیطان ایستادگی می کنیم و در آن خانه حضرت حق حضور خواهد داشت.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ترویج تقوامحوری زمینه ساز تحقق مدینه فاضله است، گفت: خانه، کشور و جهان اسلام می توانند با حضور در ساحت مقدس تقوای الهی مدینه فاضله را رقم بزنند تا به فضل الهی در محضر امام عصر(عج) حضور پیدا کنیم.

 

وی با اشاره به این که انسان مؤمن باید به سمت نورانیت تقوای الهی حرکت کند، بیان داشت: تقوامحوری بسترساز تحقق سبک زندگی اسلامی است که باید از قوانین الهی که آیات و نشانه های قرآن کریم است استفاده شایسته ای داشته باشیم.

 

امام جمعه دابو و دشت سر، افزود: انسانی که از تعالیم والای دینی در زندگی خود بهره گیری کند در واقع نسخه نورانیتی است که سبب عزت و سربلندی او می شود.

 

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که قرآن کریم بهترین هدایت کننده جامعه بشری است، تصریح کرد: هرکسی که از معارف والای این کتاب نورانی فاصله بگیرد بازنده واقعی است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که یکی از مشکلات جامعه کنونی فاصله گرفتن از قرآن و مبانی نورانی این کتاب گرانقدر است، گفت: باید برای زیبا کردن زندگی خود سبک زندگی دینی را براساس آموزه های گرانقدر آن در خود ترویج دهیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انسانی که از عقل خود استفاده کند به بیراهه نمی رود، بیان داشت: انسانی که خود را اسیر هواهای نفسانی کند در ضلالت و گمراهی قرار خواهد گرفت که باید نسخه زندگی را براساس تعالیم و معارف دینی قرار دهیم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات