۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۲۳۷۰۳۷

چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری هفتمین کنگره استانی شعر« ناله های فرات» در شوش، معرفی برگزیدگان جشنواره قرآن و عترت بسیج دانشجویی خوزستان، برگزاری ششمین سالگرد ارتحال آیت الله جمی در آبادان از مهم ترین عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، هفتمین کنگره استانی شعر «ناله‌های فرات» به میزبانی شوش دانیال در تالار نیایش این شهرستان برگزار می‌شود.

فراخوان هفتمین کنگره «ناله‌های فرات» از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوش دانیال همزمان با ماه محرم منتشر شده بود و دبیرخانه این کنگره پذیرای اشعار عاشورایی در دو بخش عربی و فارسی از سراسر استان است.

بر اساس این گزارش، از میان آثار رسیده 10 شعر فارسی و عربی به‌عنوان آثار برگزیده انتخاب و در این همایش قرائت می‌شوند.

همچنین اهدای جوایز، اجرای گروه تواشیح، سخنرانی و مداحی، از برنامه‌های این کنگره استانی است.

یادآور می‌شود، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به همراه معاونان وی در اداره‌کل، امام جمعه، فرمانداران و شاعران استانی در این همایش حضور می‌یابند.

معرفی برگزیدگان مسابقه های قرآن و عترت

ناصر حق‌شناس، مسوؤل کانون قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی خوزستان با بیان این که مسابقات قرآن و عترت در رشته‌های حفظ، قرائت تحقیق، تواشیح، مفاهیم، دعاخوانی، مداحی، دکلمه و سخنوری  انجام شد، افزود: این مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان برگزار شد.

وی گفت: سید جاسم موسوی، خلیل سواری و سید عزیز سیدنور رتبه‌های اول تا سوم رشته قرائت تحقیق را به خود اختصاص دادند و عباس عبدالله خسرجی، محمدامین نواصری و علی ایستان نیز رتبه‌های اول تا سوم رشته دعاخوانی را کسب کرده‌اند.

حق‌شناس ادامه داد: در رشته حفظ 12 جزء عبدالله میاحی رتبه نخست را کسب کرد و در رشته حفظ 7 جزء نیز سید مهدی موسوی‌نسب و علی ضفری به ترتیب رتبه‌های اول و دوم را به دست آوردند.

همچنین سید علی موسوی‌زاده رتبه نخست رشته حفظ 5 جزء را کسب کرده است.

مسؤول کانون قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی  خوزستان گفت: در رشته مداحی محمدمهدی باصداقت، آرش شهباز و محمد نعیمانی به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

وی ادامه داد: در بخش بانوان د رشته دکلمه راضیه سلیمانی رتبه نخست را کسب کرد و زهرا ساعدی نفر اول رشته سخنوری را به خود اختصاص داد.

حق‌شناس افزود: سارا حصاد رتبه نخست حفظ 5 جزء و کوثر عبادی رتبه نخست حفظ 12 جزء را کسب کرد، همچنین در بخش کتبی مرضیه مهربانی‌نسب رتبه نخست را به خود اختصاص داد.

مسؤول کانون قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی خوزستان در پایان عنوان کرد: رضا شریفی، رحیم شریفی، کبری ذوالفقاری،‌ الهه عموری و معصومه عطوی داوری این مسابقات را بر عهده داشتند.

برگزاری ششمین سالگرد ارتحال آیت الله جمی در آبادان

نورالله کردفروشانی، مسؤول اطلاع‌رسانی ستاد برگزار کننده ششمین سالگرد ارتحال آیت‌الله جمی بیان کرد: مراسم بزرگداشت ششمین سالگرد ارتحال آیت‌الله جمی ساعت 9:30 چهارم دی در حسینیه ثارالله آبادان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به این که این مراسم با حضور مسؤولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد، گفت: از حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی نوه و یادگار حضرت امام خمینی(ره) برای سخنرانی در این مراسم دعوت شده است.

کردفروشانی با بیان این که آیت‌الله جمی الگویی کامل در دین‌داری، اخلاق، رفتار و سلوک است، افزود: هدف از برگزاری این مراسم معرفی شخصیت آیت‌الله جمی به عموم مردم و به‌ویژه نسل جوان است.

یادآور می‌شود، آیت‌الله غلامحسین جمی 24 سال امامت جمعه آبادان را به‌عهده داشت و در دوران دفاع مقدس و بازسازی در آبادان حضوری فعالی داشت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی امام خمینی(ره) به‌عنوان نماینده امام و نخستین امام جمعه آبادان منصوب شد./9452/پ203/ب2

ارسال نظرات