۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۲۳۷۱۳۵

همایش یاوران وقف در مراغه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با هفته وقف، همایش یاوران وقف با هدف تجلیل از واقفان خیراندیش در مسجد ملامحمود مراغه برگزار شد.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی امروز در همایش یاوران وقف در مراغه با بیان این‌که شهرستان مراغه به عنوان دومین شهر وقفی استان شناخته می‌شود، اظهار داشت: اوقاف و امور خیریه توجهی جدی به احیای موقوفات تصرف شده و عمل به نیات واقفان خیراندیش دارد.

 

وی با بیان این‌که شهرستان مراغه دارای 618 موقوفه شامل 546 متصرفی، 72 غیرمتصرفی و یک هزار و 688 رقبه است، خاطرنشان کرد: اگر وقف به معنای کامل آن در جامعه اسلامی ایران احیا شود، بسیاری از مشکلات اقتصادی از برطرف خواهد شد، در حقیقت وقف پشتوانه اقتصادی نظام به شمار می رود.

 


حجت الاسلام حسینی بهره‌مندی از ظرفیت اقتصادی وقف را حلال بسیاری از معضلات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه دانست و افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) از وقف برای استمرار دین و قوام زندگی اسلامی استفاده می کردند، در حقیقت وقف اموال در راه خدا ادامه راه پیامبر(ص) بوده که واقفان با این اقدام خود سنت نبوی، علوی و فاطمی را به جا می آورند.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه فطرت انسان نیز به طور ذاتی ابدی‌خواه بوده و وقف جوابگوی این فطرت انسانی است، تصریح کرد: وقف سنت حسنه ای است که قبل از اسلام در تمامی ادیان الهی و غیر الهی نیز وجود داشته اما با ورود اسلام یک ویرایش جدید از آن ارائه و تایید شد.

 


وی یکی از مهم‌ترین برکات انقلاب اسلامی ایران را اقدام در جهت احیای موقوفات دانست و افزود: هم اکنون در کل کشور 700 نوع نیت وقف ثبت شده و واقفان این استان نیز تمامی این نیت ها را به جا آورده و امروز تمامی متولیان وقف باید جدیتی بیشتر برای احیای موقوفه ها انجام دهند.

 


بنابراین گزارش، همزمان با این همایش نمایشگاهی با عنوان «همه واقف باشیم» در نگارخانه افرازه مراغه گشایش یافت، این نمایشگاه تا ششم دی دایر و در آن غرفه هایی با موضوع موقوفات، عملکرد یک ساله اوقاف و امور خیریه، عفاف و حجاب و بصیرت چراغ مه‌شکن فتنه برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

 


معرفی فعالیت های اداره اوقاف و امور خیریه، بیان نظرات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با وقف و فتنه 88 از مهم ترین بخش های این نمایشگاه است. در این نمایشگاه قدیمی ترین موقوفه، خاص ترین نیت وقف و تعداد موقوفه ها و رقبه های مراغه معرفی شده است./935/پ203/ب4

ارسال نظرات