۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۲۳۷۲۲۲
مدیرکل اوقاف کرمانشاه خبر داد؛

حضور 7 هزار نفر در طرح تربیت حافظان قرآن

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه گفت: بیش از 60 هزار نفر در بخش مفاهیم مسابقات استانی قرآن کریم شرکت کردند.
مديركل اوقاف كرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، حجت الاسلام حسینی اراکی مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه امروز در مراسم اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم و همایش یاوران وقف که در مجتمع بعثت کرمانشاه برگزار شد، بیان کرد: مرحله استانی مسابقات قرآن کریم در بخش بزرگسالان طی روزهای 24 و 25 آذر ماه و در بخش شکوفه ها نیز در روز های 27 و 28 آذر ماه با حضور قریب به 500 شرکت کننده برگزار شد و برگزیدگان هر رشته در مرحله استانی به مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن کریم راه یافتند.

 

وی از استقبال خوب در بخش مفاهیم عمومی اشاره کرد و افزود: در این بخش، بیش از 60 هزار نفر شرکت کردند، بخش مفاهیم عمومی قرآن کریم با موضوع سبک زندگی اسلامی و در قالب کتاب اینگونه باشیم که حاوی 40 آیه از قرآن کریم بود، برگزار شد.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه کرمانشاه ادامه داد: در سال گذشته حدود هفت هزار نفر از استان کرمانشاه در طرح تربیت حافظان قرآن کریم شرکت کردند که رقم قابل توجهی است بود به گونه ای که استان جزء رتبه های نخست و برتر کشوری در این زمینه است.

 

وی با اشاره به اعزام مبلغان در ایام تبلیغی، گفت: در سال گذشته 300 مبلغ از سوی اداره کل اوقاف استان به مناطق مختلف اعزام شدند و امسال این تعداد به 900 نفر رسید و موفق شدیم رتبه اول کشور را به خود اختصاص دهیم.

 

حجت الاسلام حسینی اراکی همچنین با اشاره به این که از یکصد هزار زائر عتبات عالیات در کرمانشاه و در ایام اربعین استقبال شد، افزود: بخش قابل توجهی از این افراد اطعام شده و اسکان داده شدند.

 

وی از کلنگ‌زنی یک پروژه عمرانی در شهرک فدک خبر داد و گفت: ساماندهی و مرمت 26 بقعه متبرکه استان هم در حال انجام است که تا یک ماه آینده 20 مورد آن افتتاح می‌شود.

 

شایان ذکر است, در پایان این مراسم از برگزیدگان مسابقات قرآن استان، فعالان حوزه قرآن و برترین‌ها و یاروان وقف تجلیل شد./967/پ202/ب6

ارسال نظرات